Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Sprzedaż online sprawdziła się podczas pierwszej fali pandemii [WYWIAD]

Zoo Karina posiada 26 marketów, jeszcze w tym roku nastąpi otwarcie kolejnej placówki

przez Radosław Święcki
19 października 2021
w Wywiady
1
Fot. Karina Wojtyłko/Zoo Karina

Fot. Karina Wojtyłko/Zoo Karina

Strach przed zachorowaniem skłaniał klientów do zakupów internetowych, które były i nadal są dużo bezpieczniejszą formą zakupu. Nadal jednak chęć powrotu do normalności skłaniała naszych klientów do odwiedzania marketów stacjonarnych – mówi w rozmowie z Retail Journal Karina Wojtyłko, właścicielka firmy Zoo Karina.

Radosław Święcki: Zoo Karina jest rodzinną prężnie rozwijającą się firmą. Ostatnio otworzyli Państwo punkt w Centrum Handlowym Auchan Kołbaskowo. Dlaczego akurat ta lokalizacja?

Podobne artykuły

„Nasi klienci odchodzą od przyzwyczajeń covidowych” – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble

Omnichannelowa rewolucja w CCC: „Ważne jest dla nas, aby łączyć światy online i offline” – mówi Jakub Grzelak, CCC

„Przyspieszamy działania po pandemicznej rzeczywistości” – mówi Michał Kaleta, Wyjątkowy Prezent

„Cały rynek przechodzi transformację modelu biznesowego i musi szybko dostosować działalność pod wymogi klientów” – mówi Grzegorz Mroczek, Cream

Karina Wojtyłko: Jeszcze niedawno istniało 25 marketów w trzech województwach: pomorskim, kujawsko – pomorskim, warmińsko – mazurskim. Ponieważ ten rok jest dla nas wyjątkowy, ze względu na 25. jubileusz jaki obchodzimy, postanowiliśmy z tej okazji rozszerzyć granice i otworzyć pierwszy market w województwie zachodniopomorskim. Z roku na rok, ilość żółtych punktów na mapie Polski, ku naszej radości, zwiększa się. Najwięcej z nich jest obecnie w Trójmieście, ale ZOO Karina chce docierać coraz dalej. Dlatego właśnie pojawiliśmy się w Szczecinie i już mamy plany na kolejne otwarcia w tym rejonie.

Jakie mają Państwo plany rozwoju na najbliższą przyszłość? Czy planują Państwo otwieranie kolejnych punktów w centrach handlowych?

Plany są dalekosiężne. Tak tak wspominałam, poszerzamy nasze granice z roku na rok. Wciąż szukamy nowych miejsc, dogodnych lokalizacji. Jedne sklepy mieszczą się w galeriach, inne są oddzielnymi lokalami w pasażach, a jeszcze inne przynależą do większych obiektów. Dziś posiadamy 26 marketów, a jeszcze w tym roku planujemy otwarcie kolejnego. Centrum handlowe to dobra lokalizacja. Dzięki temu, że mieszczą się w niej lokale o różnej charakterystyce i asortymencie, mamy szanse pozyskiwać przeróżnych klientów. Nie tylko tych, którzy planowali przyjść zrobić zakupy do naszego marketu, ale także takich, którzy przy okazji zakupów spontanicznie do nas zaglądają. Chcielibyśmy sięgać coraz dalej i głęboko wierzymy, że w ciągu najbliższych lat zagościmy w kolejnych województwach.

Produkty rodzimych firm są często trwalsze

Markety z produktami dla zwierząt są coraz szerzej dostępne na polskim rynku. Jak budują Państwo swoją przewagę konkurencyjną?

Jesteśmy Polską marką i uważamy, że polskie przedsiębiorstwa są podstawą naszej gospodarki. Jak się okazuje, wiele polskich firm jest w stanie konkurować z zagranicznymi i często są od nich zdecydowanie lepsze, a produkty przez nie tworzone są wykonane dużo lepiej i są trwalsze. Staramy się, aby wszystko, co znajduje się w naszych sklepach było najwyższej jakości. Szczególnie zwracamy uwagę na to, gdzie i z czego są produkowane sprzedawane przez nas produkty. Dbamy o to, by jak najwięcej marek pochodziło właśnie z naszego kraju. Nie chcemy sprzedawać w naszym marketach czegoś, co się nie sprawdza lub podlega częstej reklamacji. Wolimy unikać takich sytuacji, ponieważ to buduje jakość marki i najważniejsze dla nas – zaufanie klientów i tym samym przewagę nad konkurencją. Testujemy wszystkie produkty, zanim zostaną wprowadzone do stałej sprzedaży, żeby mieć pewność, że nasi klienci będą zadowoleni. Zdarza się jednak, że pomimo pomyślnych opinii naszych pracowników, produkt nie sprawdza się w sprzedaży. W takim wypadku staramy się znaleźć jego odpowiednik lub wycofujemy go ze sprzedaży, ponieważ to osłabia, wypracowany przez nas przez lata, autorytet i zaufanie. Ponadto dbamy o to, by nasz marketing działał bardzo sprawnie, staramy się podążać za trendami i korzystamy ze wszystkich możliwości i narzędzi do promowania naszej marki.

Zobacz także: Maxi Zoo w Atrium Płock

Jaką rolę odgrywają tu social media?

W dzisiejszych czasach media społecznościowe mają nieograniczone możliwości reklamy i promowania. Dzięki social mediom mamy możliwość dotarcia do ogromnej grupy klientów. Przeprowadzamy konkursy, zadajemy pytania, robimy ankiety, pobudzamy właścicieli czworonogów do aktywności na naszych portalach, rozdajemy nagrody i przeprowadzamy grupy testowe. Staramy się również przekazać niezbędną i merytoryczną wiedzę. Facebook i Instagram rozwija się z roku na rok, umożliwiając nam coraz więcej możliwości kontaktu z odbiorcami. Ostatnio zaczęliśmy być też widoczni na innych portalach, takich jak Linkedin, Tiktok. Dzięki tym narzędziom jesteśmy w stanie przyciągnąć klienta, zaciekawić, na żywo relacjonować wydarzenia mające miejsce w naszych sklepach lub poza nimi – na wszelkiego rodzaju eventach. To doskonała droga komunikacji i natychmiastowa reakcja ze strony klienta. Ponadto posiadamy nasz kanał na Youtube, na którym staramy się poruszać ważne tematy dotyczące zwierząt i opieki nad nimi. Bardzo ważny jest dla nas kontakt z naszymi pracownikami, staramy się jak najczęściej organizować dla nich szkolenia, poszerzać wiedzę, aby byli oni w stanie fachowo doradzić każdemu klientowi w każdej dziedzinie.

Nowa forma: sklep internetowo-stacjonarny

Jaki udział w przychodach Zoo Kariny ma dziś sprzedaż online?

Sprzedaż online szczególnie sprawdziła się podczas pierwszej fali pandemii. Strach przed zachorowaniem skłaniał klientów do zakupów internetowych, które były i nadal są dużo bezpieczniejszą formą zakupu. Wtedy zauważyliśmy zdecydowanie większy ruch na stronie. Nadal jednak chęć powrotu do normalności skłaniała naszych klientów do odwiedzania naszych marketów stacjonarnych. To właśnie pandemia i zakupy online zainspirowały nas do stworzenia sklepu internetowo-stacjonarnego E-Karina, który miał swoje niedawne otwarcie w Gdańsku. Można tam wygodnie rozsiąść się w fotelu i korzystając z ogólnodostępnych tabletów zrobić zakupy online, a zamówienie jest przygotowywane przez naszych pracowników na miejscu i po chwili gotowe do odbioru. Można również zrobić zamówienie online w domu z odbiorem osobistym w tym właśnie punkcie. To bardzo innowacyjny pomysł i wyjątkowe miejsce. Niewiele mamy tego rodzaju rozwiązań w Trójmieście. Jesteśmy pewni, że będzie to dogodna i atrakcyjna forma zakupów dla wielu naszych dotychczasowych i przyszłych klientów.

Jak pandemia wpłynęła na sytuację Państwa firmy?

Na szczęście nasze sklepy od początku pandemii pozostały otwarte, oczywiście z zachowaniem wszystkich obostrzeń i wzajemnego bezpieczeństwa wśród pracowników, jak i klientów. Do dziś niestety, ze względu na pandemię, mamy ograniczone możliwości, jeśli chodzi o wszelkiego rodzaju eventy, masowe imprezy zorganizowane, które zwykle przynosiły największe korzyści i miały największą moc. Już kolejny rok zmuszeni byliśmy odwołać „Mecz o psią krew”. To impreza organizowana na stadionie rugby w Gdyni przez fundację Adama Van Bendlera, jedna z największych imprez organizowanych w Gdyni, której jesteśmy od kilku lat głównym sponsorem. Musieliśmy odwołać również inne planowane zbiórki i imprezy masowe, podczas których zwykle zbieramy datki lub karmę dla potrzebujących schronisk. Staraliśmy się wspomóc kilka eventów w te wakacje, ale nadal jest to kropla w morzu tego, co robiliśmy zanim rozpoczęła się pandemia. Może przyszły rok okaże się dla nas łaskawszy, bo pomaganie zwierzętom jest wpisane w politykę firmy Zoo Karina.

Tags: Zoo Karina
ShareTweet

Podobne artykuły

„Nasi klienci odchodzą od przyzwyczajeń covidowych” – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała
Centra handlowe

„Nasi klienci odchodzą od przyzwyczajeń covidowych” – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble
Centra handlowe

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble

Omnichannelowa rewolucja w CCC: „Ważne jest dla nas, aby łączyć światy online i offline” – mówi Jakub Grzelak, CCC
Centra handlowe

Omnichannelowa rewolucja w CCC: „Ważne jest dla nas, aby łączyć światy online i offline” – mówi Jakub Grzelak, CCC

„Przyspieszamy działania po pandemicznej rzeczywistości” – mówi Michał Kaleta, Wyjątkowy Prezent
Centra handlowe

„Przyspieszamy działania po pandemicznej rzeczywistości” – mówi Michał Kaleta, Wyjątkowy Prezent

Grzegorz Mroczek Cream property Advisors
Centra handlowe

„Cały rynek przechodzi transformację modelu biznesowego i musi szybko dostosować działalność pod wymogi klientów” – mówi Grzegorz Mroczek, Cream

Przemysłąw Lutkiewicz, LPP
Centra handlowe

„Przywróciliśmy funkcjonowanie ok. 25 proc. naszych salonów stacjonarnych na Ukrainie” – mówi Przemysław Lutkiewicz, LPP

Następny artykuł
Zakupy w Pepco, teraz także przez internet

Zakupy w Pepco, teraz także przez internet

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version