2 listopada odbyło się spotkanie przedstawicieli PRCH z Ministrem Zdrowia, Adamem Niedzielskim. Tematem rozmów było bezpieczeństwo w centrach handlowych w obliczu rosnącej liczby nowych przypadków koronawirusa.
Uczestnicy spotkania byli zgodni: w związku z rozwojem czwartej fali pandemii potrzebne są zintensyfikowane działania. Dotyczą one zwłaszcza przypominania i kontrolowania obowiązku noszenia maseczek przez klientów w centrach handlowych. W odpowiedzi na prośbę Ministra Zdrowia przedstawiciele PRCH zadeklarowali, że zaapelują do całej branży centrów handlowych – wynajmujących i najemców – o jeszcze bliższą współpracę z policją i sanepidem. Chodzi nie tylko o kontrolowanie obowiązku noszenia maseczek, ale też przeciwdziałanie łamaniu tego nakazu. PRCH zaapeluje więc o uruchomienie dodatkowych działań m.in. w postaci personelu przypominającego klientom przy wejściach o maseczkach oraz rozdawania bezpłatnych maseczek osobom, które ich nie posiadają.
Bezpieczeństwo w centrach handlowych
Zasłanianie ust i nosa to jeden z najprostszych i najskuteczniejszych sposobów profilaktyki zakażeń wirusami, takimi jak SARS-CoV-2. Od początku pandemii koronawirusa zarówno wynajmujący, jak i najemcy, aktywnie zaangażowali się więc w promowanie noszenia maseczek w centrach handlowych. Przejawem ich działań jest akcja: „Bezpieczna witryna – bierz przykład z manekina” pod patronatem Ministra Zdrowia. W planach są kolejne działania edukacyjne w tym obszarze.
Więcej: Deloitte: Pandemia zwiększyła samodzielność konsumentów
PRCH twierdzi, że branża zainwestowała ogromne środki finansowe w zapewnienie najwyższych standardów sanitarnych. Obejmuje to m.in. skrupulatne monitorowanie liczby osób przebywających jednocześnie w centrum, pilnowanie przestrzegania obowiązujących limitów, udostępnienie przy każdym wejściu do centrum oraz w wielu innych miejscach dyspenserów z płynem dezynfekującym. Dodatkowo służby ochrony i sprzątające oraz personel sklepów przypominają o obowiązku noszenia maseczek i zachowywania dystansu, a liczne komunikaty głosowe, piktogramy, plakaty, spoty i kampanie promują zasady bezpiecznych zakupów. Sektor włączył się również aktywnie w akcję promocji szczepień na nośnikach w centrach handlowych, a w obiektach handlowych działa ponad 80 punktów szczepień.
Teraz PRCH apeluje do klientów o noszenie maseczek zasłaniających usta i nos podczas wizyt w centrach handlowych. Dzięki temu możliwe będą bezpiecznie zakupy.