Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Komputronik ma najdłużej działający e-commerce w Polsce [WYWIAD]

Firma przygotowuje się do wprowadzenia na rynek kolejnych nowości

przez Julia Szypulska
4 listopada 2021
w Wywiady
1
Karolina Pietz-Drapińska, dyrektor marketingu i PR Grupy Komputronik   Fot. Materiały prasowe

Karolina Pietz-Drapińska, dyrektor marketingu i PR Grupy Komputronik Fot. Materiały prasowe

O sprzedaży przez internet, obchodach jubileuszu firmy i planach na przyszłość opowiada w rozmowie z Retail Journal Karolina Pietz-Drapińska, dyrektor marketingu i PR Grupy Komputronik.

Julia Szypulska: W tym roku obchodzą państwo swoje 25. urodziny. Jakie działania dla klientów realizujecie w związku ze swoim jubileuszem?

Podobne artykuły

„Nasi klienci odchodzą od przyzwyczajeń covidowych” – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble

Omnichannelowa rewolucja w CCC: „Ważne jest dla nas, aby łączyć światy online i offline” – mówi Jakub Grzelak, CCC

„Przyspieszamy działania po pandemicznej rzeczywistości” – mówi Michał Kaleta, Wyjątkowy Prezent

„Cały rynek przechodzi transformację modelu biznesowego i musi szybko dostosować działalność pod wymogi klientów” – mówi Grzegorz Mroczek, Cream

Karolina Pietz-Drapińska, dyrektor marketingu i PR Grupy Komputronik: Komputronik to jedna z najbardziej stabilnych i doświadczonych marek w branży, która w tym roku świętuje swoje 25. urodziny. Z tej okazji przygotowaliśmy szereg działań komunikacyjnych, odświeżyliśmy swoje layouty graficzne oraz obniżyliśmy ceny wybranych produktów aż o 80 proc.

Sprzedaż zarówno stacjonarnie, jak i w internecie

Jakie były najbardziej przełomowe momenty w Państwa firmie od początku jej działalności?

Przełomowych momentów było wiele. Do takich na pewno można zaliczyć uruchomienie sklepu internetowego w 1998 r, który do dziś pozostaje najdłużej działającym e-commercem w Polsce. Kolejnym kluczowym momentem był debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych, na której pozostajemy do dziś. Przez 25 lat odnotowaliśmy wiele sukcesów, które chcemy dalej osiągać.

Jaką część sprzedaży Komputronika stanowi dzisiaj sprzedaż internetowa? Ile jest sklepów stacjonarnych sieci?

Nasza strategia omnichannel opiera się zarówno na sprzedaży online, jak i tradycyjnymi kanałami. Sieć sprzedaży liczy blisko 100 sklepów stacjonarnych w całym kraju. W ostatnich tygodniach otworzyliśmy w Warszawie salon po remodelingu. Nowy format salonów jest bardziej nowoczesny. Klienci znajdą w nim wyraźnie wyeksponowane strefy z najpopularniejszym sprzętem – laptopy, smartfony i komputery stacjonarne z dedykowaną strefą gamingową. Odwiedzający nowy sklep mogą skorzystać także z osobnej strefy smart home, a także stanowiska usługowego, w ramach którego klienci mogą skorzystać ze specjalistycznych usług na miejscu w salonie.

Jak buduje się customer experience w sklepie internetowym, aby odpowiadał klientom z różnych grup wiekowych?

Nieustannie dostosowujemy się do zmieniających się potrzeb klientów. Regularnie wprowadzamy nowe funkcjonalności, które ułatwiają robienie zakupów. Ważnym aspektem jest rozwój mobilnej wersji sklepu, ponieważ rośnie liczba użytkowników robiących zakupy przez telefon lub tablet.

Systematycznie wprowadzamy także nowości skierowane do młodszych odbiorców, ale nie zapominamy też o naszych stałych, wieloletnich klientach, którzy cenią nas przede wszystkim za jakość i profesjonalną obsługę.

Pandemia przyniosła większy ruch na stronie

Czy i jak na Państwa działalność wpłynęła pandemia?

Pandemia miała ogromny wpływ na całą branżę. Zakłóciła łańcuch dostaw, przez co wiele produktów było niedostępnych. Z drugiej strony w ostatnich miesiącach bardzo rozwinęła się sprzedaż internetowa, która była jedyną możliwością robienia zakupów. W wybranych kategoriach notowaliśmy kilkuset procentowe wzrosty ruchu na stronie, wyraźnie zwiększyła się także sprzedaż laptopów, monitorów, kamer internetowych i słuchawek – sprzętu niezbędnego do efektywnej pracy i nauki zdalnej.

Jakie macie plany na przyszłość?

Chcemy dalej się rozwijać i umacniać swoją pozycję na rynku. Na pewno będziemy wprowadzać kolejne innowacyjne usługi, które są naszym wyróżnikiem. Z naszego doświadczenia wynika, że klienci nie chcą już kupować samego produktu – oczekują dodatkowych świadczeń, takich jak rozszerzona gwarancja, konfiguracja sprzętu, itp.

W najbliższych miesiącach będziemy chcieli także wzmocnić naszą aktywność marketingową, zwłaszcza wśród millenialsów, którzy tak jak my, mają po 25 lat.

Więcej: GUS o e-commerce we wrześniu. Eksperci komentują

Tags: Komputronik
ShareTweet

Podobne artykuły

„Nasi klienci odchodzą od przyzwyczajeń covidowych” – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała
Centra handlowe

„Nasi klienci odchodzą od przyzwyczajeń covidowych” – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble
Centra handlowe

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble

Omnichannelowa rewolucja w CCC: „Ważne jest dla nas, aby łączyć światy online i offline” – mówi Jakub Grzelak, CCC
Centra handlowe

Omnichannelowa rewolucja w CCC: „Ważne jest dla nas, aby łączyć światy online i offline” – mówi Jakub Grzelak, CCC

„Przyspieszamy działania po pandemicznej rzeczywistości” – mówi Michał Kaleta, Wyjątkowy Prezent
Centra handlowe

„Przyspieszamy działania po pandemicznej rzeczywistości” – mówi Michał Kaleta, Wyjątkowy Prezent

Grzegorz Mroczek Cream property Advisors
Centra handlowe

„Cały rynek przechodzi transformację modelu biznesowego i musi szybko dostosować działalność pod wymogi klientów” – mówi Grzegorz Mroczek, Cream

Przemysłąw Lutkiewicz, LPP
Centra handlowe

„Przywróciliśmy funkcjonowanie ok. 25 proc. naszych salonów stacjonarnych na Ukrainie” – mówi Przemysław Lutkiewicz, LPP

Następny artykuł
Od dziś drugi Kaufland w Katowicach

Od dziś drugi Kaufland w Katowicach

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version