Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

„Multifranczyzna została stworzona z myślą o metropoliach” – mówi Urszula Olechno, KOKU Sushi

Pod szyldem KOKU Sushi działają obecnie 43 punkty w całym kraju

przez Julia Szypulska
9 listopada 2021
w Wywiady
0
Urszula Olechno, współwłaścicielka sieci KOKU Sushi

Urszula Olechno, współwłaścicielka sieci KOKU Sushi

Inwestycja w restaurację sieci KOKU Sushi zwraca się średnio po 2 latach, ale bywa, że wcześniej. W przypadku posiadania kilku lokali w jednym mieście, warto skorzystać z nowego konceptu, jakim jest kuchnia centralna. O zaletach multifranczyzy w wywiadzie dla Retail Journal opowiada Urszula Olechno, współwłaścicielka sieci KOKU Sushi.

Julia Szypulska: Multifranczyza to nowe rozwiązanie w Państwa ofercie. Gwarantuje ono prowadzenie restauracji KOKU Sushi tylko przez jednego franczyzobiorcę w danym mieście. Pierwszym miastem z multifranczyzą KOKU Sushi jest Szczecin. Ile lokali docelowo planuje w tym mieście otworzyć franczyzobiorca?

Podobne artykuły

„Nasi klienci odchodzą od przyzwyczajeń covidowych” – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble

Omnichannelowa rewolucja w CCC: „Ważne jest dla nas, aby łączyć światy online i offline” – mówi Jakub Grzelak, CCC

„Przyspieszamy działania po pandemicznej rzeczywistości” – mówi Michał Kaleta, Wyjątkowy Prezent

„Cały rynek przechodzi transformację modelu biznesowego i musi szybko dostosować działalność pod wymogi klientów” – mówi Grzegorz Mroczek, Cream

Urszula Olechno, współwłaścicielka największej sieci sushi barów w Polsce: Obecnie w Szczecinie działa restauracja KOKU Sushi oraz Point, czyli lokal nastawiony na rynek delivery. 

Koszty wynoszą od 40 do 300 tys. zł

Jakim kapitałem należy dysponować, aby otworzyć multifranczyzę? 

Kapitał potrzebny do realizacji inwestycji zależy przede wszystkim od liczby punktów, jakie mają być otwarte w ramach multifranczyzy oraz ich charakteru. Obecnie oferujemy 3 modele współpracy – wspomnianą już restaurację KOKU Sushi, KOKU Sushi Point oraz KOKU Sushi Premium, czyli lokal o podwyższonym standardzie. Koszty otwarcia oscylują w granicach od 40 do 300 tys. zł plus koszty remontu. 

Należy jednak pamiętać, że multifranczyza to oferta indywidualna, a wysokość ostatecznej inwestycji uzależniona jest od wielu czynników – lokalizacji i powierzchni punktu, stanu lokali, a także sytuacji gospodarczej w kraju. Aby jednak minimalizować koszty franczyzy i optymalizować pracę kilku restauracji działających w jednym mieście, testujemy obecnie w Białymstoku kuchnię centralną. 

Przeczytaj także: Sieć KOKU Sushi podsumowuje 10 lat na rynku

W tym systemie dobrze wyposażona kuchnia centralna przyjmuje na siebie cały ciężar produkcji, a gotowe składniki i półprodukty dostarczane są do wszystkich punktów w mieście. Dzięki temu rozwiązaniu obniżamy koszty wyposażenia poszczególnych restauracji, redukujemy liczbę pracowników, a także zapewniamy powtarzalność produkcji i jednolitość smaku. Sushi master nie musi wykonywać wszystkich czynności od podstaw – jego zadaniem jest skomponowanie dania w całość. Białostocka kuchnia centralna otworzy się jeszcze pod koniec tego roku na osiedlu Antoniuk i będzie połączona z restauracją standard. Będzie to 4 lokal KOKU Sushi w tym 300-tysięcznym mieście. 

W centrum lepiej sprawdzi się restauracja premium, na osiedlu – point z dowozami

W jakich kolejnych miastach mogą zostać otwarte multifranczyzy Koku Sushi?

Multifranczyza cieszy się sporym zainteresowaniem naszych partnerów, obecnie prowadzimy kilka zaawansowanych rozmów na temat szczegółów umowy. Kiedy tylko otrzymamy pierwsze potwierdzenia, z pewnością poinformujemy o tym szerzej. Tymczasem zaznaczę jeszcze, że koncept ten został stworzony z myślą o polskich metropoliach, czyli miastach z liczbą mieszkańców oscylującą w granicach pół miliona. To właśnie tam najpełniej można wykorzystać potencjał wszystkich naszych modeli współpracy. I tak w najbardziej renomowanych częściach miasta dobrze sprawdzi się KOKU Sushi Premium. Na większych osiedlach czy dzielnicach natomiast można prowadzić restaurację standard lub point z wynosami i dowozami. 

Czy tym konceptem zainteresowani są przedsiębiorcy niezwiązani wcześniej z KOKU Sushi, czy aktualni właściciele restauracji tej marki?

Obecnie przedsiębiorcy chcący zainwestować w multifranczyzę to głównie nasi dotychczasowi partnerzy. Mają oni za sobą pierwsze miesiące lub lata działalności, z rosnącymi zyskami, siłą rzeczy rozważają więc dalszy rozwój w kierunku kolejnych lokali. Przetestowali jeden koncept i aby zwiększyć potencjał oraz sprostać popytowi, otwierają następną restaurację. Jednak musimy zaznaczyć, że z multifranczyzy mogą skorzystać także nowi potencjalni franczyzobiorcy. Po spełnieniu wymagań dotyczących odpowiednich lokalizacji oraz kapitału, mogą od razu rozpocząć działalność pod szyldem KOKU Sushi z umową na wyłączność w danym mieście. 

Więcej: Koku Sushi bardziej eko – przedstawia swoją zieloną odsłonę

W jakim najkrótszym czasie zwróciła się inwestycja w restaurację KOKU Sushi?

Czas zwrotu z inwestycji to kwestia bardzo indywidualna, począwszy od wartości konceptu, przez prace adaptacyjne w lokalu, na zatrudnieniu pracowników skończywszy. Średni czas zwrotu wynosi 2 lata, najkrótszy będzie miał miejsce w przypadku wariantu współpracy opartym na modelu Point. Tutaj możemy się go spodziewać już po 1,5 roku.

 

Tags: Franczyza
ShareTweet

Podobne artykuły

„Nasi klienci odchodzą od przyzwyczajeń covidowych” – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała
Centra handlowe

„Nasi klienci odchodzą od przyzwyczajeń covidowych” – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble
Centra handlowe

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble

Omnichannelowa rewolucja w CCC: „Ważne jest dla nas, aby łączyć światy online i offline” – mówi Jakub Grzelak, CCC
Centra handlowe

Omnichannelowa rewolucja w CCC: „Ważne jest dla nas, aby łączyć światy online i offline” – mówi Jakub Grzelak, CCC

„Przyspieszamy działania po pandemicznej rzeczywistości” – mówi Michał Kaleta, Wyjątkowy Prezent
Centra handlowe

„Przyspieszamy działania po pandemicznej rzeczywistości” – mówi Michał Kaleta, Wyjątkowy Prezent

Grzegorz Mroczek Cream property Advisors
Centra handlowe

„Cały rynek przechodzi transformację modelu biznesowego i musi szybko dostosować działalność pod wymogi klientów” – mówi Grzegorz Mroczek, Cream

Przemysłąw Lutkiewicz, LPP
Centra handlowe

„Przywróciliśmy funkcjonowanie ok. 25 proc. naszych salonów stacjonarnych na Ukrainie” – mówi Przemysław Lutkiewicz, LPP

Następny artykuł
Giacomo Conti otworzył nowy salon w Legnicy

Giacomo Conti otworzył nowy salon w Legnicy

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version