Pilotażowy sklep na stacji paliw Rakieta zlokalizowany jest w miejscowości Krosno k. Mosiny (woj. wielkopolskie). To kolejny, obok sezonowych, mobilnych czy samoobsługowych, format sklepów, które Żabka przygotowuje. Firma chce w ten sposób być jeszcze bliżej swoich klientów i zwiększyć swój zasięg. Stacja Rakieta ma charakter samoobsługowy. Dzięki automatycznemu systemowi sprzedaży paliwa, oferuje klientom możliwość szybkiego tankowania.
Oferta produktowa Żabki została dostosowana do formatu w taki sposób, aby klienci zawsze po drodze mogli kupić to, czego potrzebują. Nie zabraknie hot dogów czy kawy na wynos, ani produktów motoryzacyjnych, o które wzbogacony został jej asortyment.
Od kilku lat na czas wakacji stawiamy nad Bałtykiem sklepy sezonowe. W tym roku uruchomiliśmy pilotażowo mobilną Żabkę obecną na koncertach i targach. W kilku miastach funkcjonują już nasze bezobsługowe Żappka Store. Umożliwiają one dokonanie zakupów nawet w kilka sekund bez kontaktu ze sprzedawcą. Uruchomienie pierwszej, pilotażowej Żabki na stacji benzynowej to kolejny krok w kierunku zapewnienia klientom jak największego komfortu zakupów, a franczyzobiorcom unikalnych lokalizacji, generujących dużą liczbę klientów i odpowiednie obroty – powiedział Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.
Żabka na stacjach paliw – nowy format na nowych stacjach
Stacja, na której Żabka otwiera swój pierwszy sklep w ramach projektu, należy do sieci Rakieta. Jest to nowa marka na rynku sieci kameralnych stacji paliw. Oferuje tankowanie tradycyjne i bezobsługowe. Stacje powstają na zagospodarowanych terenach, a ich właścicielem jest firma AFS (Automotive Fuels Services Sp. z o.o.).
Lokalizacje sklepów to jeden z kluczowych aspektów wpływających na decyzje zakupowe klientów. Z tego powodu nieustannie pracujemy nad tym, by były one jak najefektywniejsze i spełniały ich oczekiwania. Rakieta to stacje bezobsługowe, lokalne, które w naturalny sposób mogą być ofertowo uzupełnione przez Żabki – powiedział Waldemar Lisiewicz, dyrektor ekspansji Żabka Polska.
Przeczytaj także: Innowacyjne rozwiązania Żabki
Cieszę się na współpracę z Żabką. To duży brand, cieszący się dobrą renomą i gwarantujący lubianą przez klientów ofertę. Jestem pewien, że sklepy Żabka na stacjach Rakieta to będzie strzał w dziesiątkę” – skomentował współpracę Jerzy Gąsiorowski, Prezes Automotive Fuels Services.
W Polsce działa ponad 7600 sklepów sieci Żabka. Prowadzi je ponad 6000 franczyzobiorców. Żabka proponuje klientom także inne formaty, dostosowane do specyfiki miejsca czy czasowego zapotrzebowania klientów. Od lat w miejscowościach turystycznych funkcjonują sezonowe sklepy Żabka. Oferują one niezbędne produkty turystom wypoczywającym nad polskim morzem, w górach czy nad jeziorami.
Żabka na stacjach paliw – to nie jedyny zaskakujący format
Żabka to także tegoroczna premiera – sklepy mobilne. Ten format oferuje szeroką ofertę gastronomiczną, w tym dania gotowe, napoje oraz przekąski i napoje serwowane na ciepło. Mobilne Żabki można w łatwy sposób zatowarować i przewieźć tam, gdzie są aktualnie potrzebne. Mogą pojawić się na festiwalach, koncertach i innych wydarzeniach kulturalnych czy sportowych. Pierwsza Żabka mobilna zadebiutowała w strefie gastronomicznej Wrocław Tattoo Konwent na przełomie lipca i sierpnia. Następnie z jej oferty gastronomicznej skorzystać mogli widzowie Top of the Top Festiwal w Sopocie.
Bezobsługowa Żabka
Żabka to również format bezobsługowy – Żappka Store. Pierwsze z nich pojawiły się w tym roku w Poznaniu, Warszawie i Krakowie. Klienci do Żappka Store wchodzą do za pomocą aplikacji żappka. Dokonują w nich zakupów często w bardzo szybkim tempie. Zdejmują bowiem wybrane produkty z półki i wychodzą. Płatność automatycznie zostaje pobrana z ich konta.
Z kolei sklepy na stacjach benzynowych będą oferowały wybór przekąsek, kanapek, sałatek, dań na ciepło, w tym hot dogów i gorących napojów. Kierowcy będą mogli zaopatrzyć się tutaj również w wybrane produkty z oferty motoryzacyjnej.
Przeczytaj także: Żabka otwiera kolejne placówki
O Żabka Polska Sp. z o.o.
Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej ponad 7600 placówek prowadzonych przez ponad 6200 franczyzobiorców pod marką Żabka. Na przestrzeni dwudziestu lat działalności na polskim rynku, Spółka zdobyła pozycję lidera segmentu sprzedaży convenience. Nasze sklepy są odwiedzane codziennie przez ponad 2,5 miliona klientów, a 12 milionów konsumentów mieszka nie dalej, niż 300 m od najbliższej Żabki. W ramach strategii odpowiedzialności Żabka podjęła się zobowiązań w zakresie dobrego żywienia, usług ułatwiających zrównoważone życie, rozwoju przedsiębiorczości, różnorodności i włączającej kultury organizacyjnej, ładu korporacyjnego oraz dekarbonizacji i cyrkularności.