Stawiamy na rozwój zarówno w dużych metropoliach, jak i w mniejszych miejscowościach, gdzie nasza oferta również świetnie się sprawdza – mówi w rozmowie z Retail Journal Tomasz Gawlik, Dyrektor Obszaru Nieruchomości i Ekspansji ALDI w Polsce. Sieć otworzyła właśnie 200. sklep w naszym kraju.
Radosław Święcki: Otworzyli państwo 200. sklep w Polsce i zapowiadają dynamiczną ekspansję na Pomorzu. Dlaczego ten region jest dla ALDI teraz szczególnie ważny? Jakie w ogóle regiony naszego kraju są dla państwa szczególnie atrakcyjne, jeśli chodzi o kierunki rozwoju?
Tomasz Gawlik: ALDI już teraz jest siecią ogólnopolską. Jesteśmy obecni w każdym województwie i chcemy także zagościć w większości polskich domów. Dlatego też, między innymi zdecydowaliśmy się rozpocząć kampanię telewizyjną, która jest kolejnym krokiem wzmacniającym rozpoznawalność marki w Polsce.
Stawiamy na rozwój zarówno w dużych metropoliach jak i w mniejszych miejscowościach, gdzie nasza oferta również świetnie się sprawdza.
Interesują nas także miejscowości turystyczne, takie jak np. Ustka. Nowych lokalizacji szukamy również w innych nadmorskich miejscowościach, ale nie tylko.
Gdzie jeszcze?
Preferujemy też nieruchomości położone przy głównych ciągach komunikacyjnych, najlepiej blisko osiedli mieszkaniowych. Interesują nas działki o powierzchni ok. 5 000 mkw., na których można wybudować obiekt zgodny z naszym standardem.
Przykładamy olbrzymią wagę, by przy zachowaniu wypracowanych najwyższych światowych standardów odpowiedzieć na lokalne potrzeby rynku zarówno w obszarze asortymentu, jakości obsługi jak i lokalizacji naszych sklepów. Jesteśmy sklepem codziennych zakupów, w którym wszystkie ulubione produkty klienci znajdują na wyciągnięcie ręki, każdego dnia. Ta zasada przyświeca nam także w doborze lokalizacji nowo otwieranych sklepów – niezmiennie kierujemy się tu komfortem klientów dbając o ich pozytywne doświadczenia zakupowe.
No właśnie, jaki jest odbiór ze strony klientów?
Dyskont dotychczas obecny był głównie w miastach południowej, centralnej i zachodniej Polski, gdzie marka została dobrze przyjęta przez klientów. W tym roku, dzięki licznym otwarciom, posiadamy już sklepy we wszystkich województwach w Polsce. Tylko w samym grudniu otworzyliśmy kilkanaście nowych sklepów, w tym wspomniany 200. sklep w Polsce.
Centrum dystrybucji w pierwszej połowie 2022 r.
Ekspansja na Pomorzu wiąże się z budową nowego magazynu w tym regionie. Kiedy planują państwo zakończenie prac ?
Nowe centrum dystrybucji zagwarantuje sprawne zaopatrywanie sklepów w północnej i centralnej części Polski. Otwarcie planowane jest na pierwszą połowę 2022 roku.
Ile osób znajdzie w nim zatrudnienie?
Na potrzeby nowego centrum dystrybucji, ALDI zatrudni około 200 osób.
Rozmawiał Radosław Święcki