500. sklep ABC w nowej odsłonie został otwarty w Warszawie. Lokal zyskał nowy szyld i logo, drzwi wejściowe z czytelną komunikacją oraz przejrzyste witryny sklepowe. Celem rebrandingu jest podkreślenie indywidualnych atutów sklepu i promowanie lokalnych dostawców.
Grupa Eurocash rozpoczęła proces rebrandingu sieci ABC we wrześniu 2020 roku. Sklepy zyskały nowoczesny wizerunek i reprezentują najwyższe standardy, dopasowane do obecnych trendów rynkowych. W 2021 roku proces rebrandingu obejmie łącznie 700 sklepów.
Unikalny charakter sklepów
Proces zmian obejmuje zarówno nowe placówki, jak i remodeling obecnych sklepów. Siłą marki ABC jest niezależny właściciel sklepu, dlatego w procesie rebrandingu wspólnie zostaje wypracowana indywidualna nazwa sklepu, która wskazuje na właściciela, miejsce prowadzenia działalności lub na charakterystykę sklepu, jak w przypadku tego zlokalizowanego w Warszawie, działającego pod nazwą „Pełna Lodówka”.
Obok indywidualnej nazwy znajduje się nowe logo ABC, które podkreśla właścicielskość niezależnych sklepów lokalnych. W ramach współpracy w systemie partnerskim ABC wspieramy właścicieli sklepów, przygotowując i realizując indywidualny projekt wizualizacji zewnętrznej. Dodatkowo, właściciel decyduje, jak będzie wyglądało wnętrze jego sklepu. Wybiera, z których z zaproponowanych przez nas rozwiązań będzie chciał skorzystać i w jakim zakresie. W rezultacie każdy sklep sieci jest inny i ma swój unikalny charakter – wyjaśnia Tomasz Michalewicz, Dyrektor Sieci ABC.
Nowoczesny wizerunek ABC to nowa, spójna komunikacja zewnętrzna i wewnętrzna sklepu, która zastąpiła dotychczasową, stosowaną od ponad 20 lat. Otwarty w grudniu w Warszawie 500. sklep ABC, zyskał nowy szyld i logo, drzwi wejściowe z czytelną komunikacją oraz przejrzyste witryny sklepowe, na których zostały podkreślone indywidualne atuty sklepu. Z kolei nowa organizacja przestrzeni wewnątrz sklepu to m.in. nowa lada sprzedażowa, strefa cafe z dużym wyborem produktów na wynos, regał na pieczywo oraz zieleniak, czyli świeże owoce i warzywa. W regałach chłodniczych znaleźć można wędliny i sery na wagę, wyroby garmażeryjne oraz cukiernicze od lokalnych dostawców.
Promocja lokalnych dostawców
Wszystkie zmiany w nowym koncepcie ABC służą zwiększaniu wygody klienta, podkreślają siłę marki i wysuwają na pierwszy plan właścicieli lokalnych sklepów. Co istotne, mają również bezpośredni wpływ na wzrost sprzedaży. Nowa odsłona sklepów ABC jest jeszcze bardziej skupiona wokół idei promowania lokalnych dostawców i produktów.
Przeczytaj także: Grupa Eurocash chwali się udanym trzecim kwartałem roku
ABC jest największą organizowaną przez Grupę Eurocash ogólnopolską siecią sklepów prowadzonych w ramach systemu partnerskiego, obejmującego ponad 9 000 placówek. W ramach współpracy właściciele sklepów posiadają pełną swobodę działania i organizowania swojego biznesu. W myśl hasła „Z nami Ty jesteś marką”. Dzięki temu oferta jest idealnie dopasowana do lokalnych potrzeb konsumenta.
O Grupie Eurocash
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybko zbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów. Aż 70 tys. z nich stanowią przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce. Eurocash wspiera ich w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji.
Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.