Okres świąteczno-noworoczny to czas, w którym w sposób szczególny chcemy dzielić się dobrocią. Nie tylko z naszymi bliskimi, ale także z osobami, które na co dzień potrzebują wsparcia. 73 proc. Polaków uważa, że musimy być wrażliwi i skłonni do wyciągania życzliwej dłoni. Na potrzebę pomocy osobom w trudnej sytuacji życiowej odpowiadają również firmy działające na naszym rynku, wśród nich Kaufland Polska.
Odsetek osób skłaniających się do altruizmu jest najwyższy od blisko 20 lat. Tego podejścia nie zmieniła pandemia. Aż 76 proc. mieszkańców naszego kraju angażowało się w pomoc i działania dobroczynne mimo niestabilnej sytuacji na świecie. Polacy chcą i potrafią nieść wsparcie, zwłaszcza osobom będącym w trudnej sytuacji materialno-życiowej. Zależy im na tym, aby udzielona pomoc została właściwie spożytkowana.
Gotowość do świątecznej pomocy
Jak czytamy w komunikacie prasowym, w okresie przedświątecznym Kaufland zaangażował się w liczne akcje charytatywne i udzielił pomocy wielu fundacjom i stowarzyszeniom.
Jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia przekazaliśmy ponad 600 paczek o łącznej wartości 40 tys. zł organizacjom pożytku publicznego. Pomoc trafiła m.in. do Fundacji Antoni z siedzibą we Wrocławiu, Hospicjum dla Dzieci Fundacji Gajusz w Łodzi, Domu Dziecka w Piotrkowie Trybunalskim, Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Piotrkowie Trybunalskim, Fundacji Serce dla Maluszka oraz Stowarzyszenia na Rzecz Promocji Zdrowia Curatus we Wrocławiu – mówi Małgorzata Ławnik, dyrektor Pionu Personalnego Kaufland Polska – W tym roku, po raz trzeci, wzięliśmy również udział w inicjatywie „Paczka dla Powstańca”, której inicjatorami są pan Filip Chajzer i Muzeum Powstania Warszawskiego. Dzięki wspólnym działaniom udało się przekazać powstańcom ponad 150 paczek.
Do wspólnego niesienia dobra Kaufland co roku angażuje również swoich klientów oraz pracowników. W tym roku, w okresie przedświątecznym, klienci robiący zakupy w Kauflandzie mogli jednocześnie przyłączyć się do inicjatywy Polskiej Akcji Humanitarnej. Wystarczyło nabyć specjalny Charytatywny Kalendarz Adwentowy. Dochód z jego sprzedaży został przekazany na działania PAH, które mają na celu pomoc osobom poszkodowanych w wyniku konfliktów zbrojnych oraz klęsk żywiołowych.
Listy do Mikołaja
Do pomocy zaangażowano również pracowników sieci Kaufland, którzy już po raz szósty wzięli udział w akcji Listy do Świętego Mikołaja. Personel wybranych marketów przygotowywał świąteczne paczki dla podopiecznych Fundacji Serce dla Maluszka oraz Domu Pomocy Społecznej Samarytanin. Dzięki inicjatywie udało się spełnić marzenia dzieci opisane w listach. Dodatkowo sieć Kaufland, wspólnie z WKS Śląsk Wrocław, wzięła również udział w akcji Szlachetna Paczka, przekazując potrzebującym paczki z produktami chemicznymi.
Przeczytaj także: Kaufland wspiera pracujących studentów
O Kaufland
Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1350 sklepów i zatrudnia ok. 139 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 230 marketów i zatrudnia ok. 14 000 pracowników.
Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.
Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i prostota. Jako firma odpowiedzialna społecznie, w ramach strategii CSR pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland podejmuje oraz wspiera szereg działań mających na celu m.in. promowanie zdrowego odżywiania, wsparcie polskich producentów jak również szerzenie proekologicznych rozwiązań.