Rekordowa ilość pokonanych tras, świetnie prosperujące dostawy posiłków oraz dobry start Bolt Market – Bolt może mówić o naprawdę udanym 2021 roku w Polsce. Podobne „rekordy” padały jednak nie tylko nad Wisłą.
Bolt to europejska aplikacja, której misją jest uczynienie mobilności miejskiej bardziej przystępną, bezpieczną i zrównoważoną. Ma 75 mln klientek i klientów w 45 krajach w Europie i Afryce. Firma oferuje szereg usług z zakresu mobilności, w tym przewozy, car-sharing i wypożyczalnię hulajnóg oraz dostawę jedzenia i artykułów spożywczych. W tym roku rekordowe trasy pokonały nie tylko Polki i Polacy, ale także mieszkanki i mieszkańcy innych europejskich i afrykańskich krajów.
Najdłuższy przejazd w Polsce – 160 km
Ile to 160 km? Dla przykładu to niemal cała trasa z Warszawy do Lublina. Ten rekord pokonanej podczas jednego przejazdu odległości został pobity w tym roku w Polsce. Natomiast rekordzistka lub rekordzista w kategorii liczby przejazdów zamówił Bolta aż 727 razy, co oznacza, że odbywał niemal codziennie dwa kursy. W skali świata na podium znalazła się osoba z Baku w Azerbejdżanie, która odbyła 1116 przejazdów Boltem i z Kampali w Ugandzie, gdzie kierowca lub kierowczyni pokonali 513 kilometrów wraz klientem.
Przeczytaj także: Bolt Market ma country managera
Najpopularniejszym dniem na zamawianie taksówki Bolt w Polsce w tym roku był 16 października, kiedy liczba przejazdów była ponad dwukrotnie większa niż przeciętnego dnia. Do najpopularniejszych miejsc docelowych w Polsce należą: dworce kolejowe i autobusowe, centra handlowe oraz lotniska.
Największy fan miejskich hulajnóg Bolt mieszka w Sztokholmie
Mieszkaniec lub mieszkanka szwedzkiej stolicy wykonali 1063 przejazdów w 2021 roku. Najdłuższe przejazdy hulajnogą mają około 30 km i obok Tallina, Wilna czy Monachium miały miejsce także w Warszawie. Ponadto, dane Bolt z 2021 pokazują, że w około 10 proc. przypadków hulajnogistki i hulajnogiści wybrali przejazdy jednośladem zamiast samochodem w przypadku krótszych tras. Tym samym przyczynili się do poprawy jakości życia lokalnych społeczności, obniżając poziom emisji CO2 i hałasu oraz zmniejszając miejski ruch.
W aplikacji Bolt Food najczęściej zamawianą potrawą w 2021 roku było danie kuchni tajskiej przyrządzane na bazie makaronu i warzyw, czyli pad thai (prawie 30 tys. zamówień). Na podium w Polsce znalazły się również kebab w picie i koreański smażony kurczak. W tygodniu najwięcej dań zamawianych jest w porze lunchu, około południa, w weekendy jemy natomiast później, około 3 po południu. Rekordzistka lub rekordzista wypróbował aż 137 restauracji. Rekord wartości zamówienia padł w RPA, gdzie klient lub klientka zapłacił ponad 2 tys. euro.
Bolt Market też zyskał wierne użytkowniczki i użytkowników
Ekspresowe dostawy zakupów w aplikacji Bolt są dostępne w Polsce od niecałego miesiąca, ale już widoczne są ciekawe trendy w obszarze zamówień. Zakupy w Bolt Market na pewno pomagają w uzupełnieniu zapasów energetycznych – rekordzista lub rekordzistka zamówiła w sumie 12 litrów napojów z kategorii „energetyki”. Wygląda też na to, że użytkownicy Bolt Market lubią niespodzianki – w jednym ze zrealizowanych zamówień były aż 32 sztuki czekoladowych deserów z zabawką ukrytą w środku. Podium w skali europejskiej pod kątem liczby złożonych zamówień zajął mieszkaniec lub mieszkanka Tallina, który skorzystał z 15 minutowej dostawy zakupów spożywczych aż 132 razy.