Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

„Stale się rozwijamy i mamy apetyt na więcej” – mówi Szymon Bujalski, Członek Rady Nadzorczej eobuwie.pl S.A.

Szymon Bujalski w wywiadzie dla Retail Journal podsumowuje wyniki eobuwie.pl i Modivo oraz opisuje najważniejsze plany na ten rok

przez Urszula Szewczyk
27 stycznia 2022
w Wywiady
0
Szymon Bujalski, Członek Rady nadzorczej eobuwie.pl

Szymon Bujalski, Członek Rady nadzorczej eobuwie.pl

„Rok 2021 był czasem pełnym wyzwań, ale i rozwoju. Spółka osiąga satysfakcjonujące wyniki. W pierwszych trzech kwartałach 2021 roku sprzedaż w eobuwie.pl wzrosła o ponad 50 proc. rdr do 2,06 mld zł, w Modivo ponad 100 proc. do 312,1 mln zł. Stale się rozwijamy i mamy apetyt na więcej” – mówi w wywiadzie dla Retail Journal Szymon Bujalski, Członek Rady Nadzorczej eobuwie.pl S.A. 

Zmiana nazwy eobuwie.pl na MODIVO to wisienka na torcie intensywnego rozwoju Państwa firmy, zapowiadająca dalszą dynamiczną ekspansję. Co wpłynęło na podjęcie decyzji właśnie o zmianie nazwy?

Podobne artykuły

„Nasi klienci odchodzą od przyzwyczajeń covidowych” – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble

Omnichannelowa rewolucja w CCC: „Ważne jest dla nas, aby łączyć światy online i offline” – mówi Jakub Grzelak, CCC

„Przyspieszamy działania po pandemicznej rzeczywistości” – mówi Michał Kaleta, Wyjątkowy Prezent

„Cały rynek przechodzi transformację modelu biznesowego i musi szybko dostosować działalność pod wymogi klientów” – mówi Grzegorz Mroczek, Cream

Szymon Bujalski, Członek Rady Nadzorczej eobuwie.pl S.A.: Zgodnie z zapowiedziami spółka w swojej perspektywie ma debiut giełdowy. To niezwykle ważne wydarzenie w kontekście rozwoju biznesu i ekspansji międzynarodowej. Chcemy jak najlepiej się do tego przygotować. Realizację tych planów wspierać będzie chwytliwa i łatwa do wypowiedzenia w każdym kraju nazwa. MODIVO to dziś ciesząca się rosnącą popularnością platforma e-commerce z modą premium, która działa już na 13 europejskich rynkach. Jej ogromny potencjał wzrostu w strategicznym dla nas obszarze fashiontech wspiera nasz przekaz i wizję rozwoju. Zmiana na bardziej uniwersalną, międzynarodową nazwę ma również charakter praktyczny, a po zakończeniu procesu będzie wykorzystywana w relacjach z branżą i partnerami zagranicznymi. Co ważne, dla naszych klientów nic się nie zmieni, nadal będą oni mogli robić zakupy na odpowiednich platformach eobuwie.pl i MODIVO w poszczególnych krajach.

Jaki był miniony rok dla Państwa spółki pod względem przychodów i zysków?

Rok 2021 był czasem pełnym wyzwań, ale i rozwoju. Spółka osiąga satysfakcjonujące wyniki. W pierwszych trzech kwartałach 2021 roku sprzedaż w eobuwie.pl wzrosła o ponad 50 proc. rdr do 2,06 mld zł, w Modivo ponad 100 proc. do 312,1 mln zł.

Stale się rozwijamy i mamy apetyt na więcej. Przed nami bez wątpienia kolejny wymagający rok, pełen ambitnych planów i pomysłów, które doprowadzą nas do realizacji celów strategicznych. Przede wszystkim zależy nam na dalszym umacnianiu pozycji eobuwie.pl jako lidera sprzedaży internetowej obuwia i akcesoriów na terenie CEE oraz na rozwijaniu biznesu na rynkach zagranicznych. Chcemy więc kontynuować rozwój nowoczesnych rozwiązań i technologii, które pozytywnie wpłyną na doznania zakupowe konsumentów. Zakładamy, że do 2025 roku ok. 40% dostaw będzie trafiać do klienta następnego dnia, zaś oferta obuwia zostanie podwojona. W przypadku MODIVO będzie to poszerzenie oferty produktowej i rozwój bazy klientów, a udziały marki w przychodach Grupy CCC mają stanowić 15-20%.

 Co było w 2021 r. największym wyzwaniem?

2021 to rok, który bardzo wiele zmienił – szczególnie, jeśli chodzi o oczekiwania konsumentów oraz umiejętność efektywnej reakcji na nie. Dzięki dokładnej analizie i zdecydowanym decyzjom udało nam się zrealizować kilka ważnych z punktu widzenia rozwoju biznesu projektów, które będą miały długofalowy wpływ na rozwój działalności spółki.

Na pewno najważniejsze było dla nas utrzymanie wysokiej dynamiki sprzedaży w dobie pandemii, które było utrudnione m.in. przez ograniczenia w funkcjonowaniu galerii handlowych czy utrzymanie terminowych dostaw do klientów.

Jednocześnie chcieliśmy kontynuować intensywną ekspansję na rynkach zagranicznych, a tym samym wzmacniać pozycję spółki w regionie. Przełożyło się to na debiuty w Słowenii i Ukrainie.

Pod koniec lipca 2021 r. w prestiżowej galerii handlowej Novy Smichov w Pradze zadebiutowaliśmy z pierwszym sklepem stacjonarnym poza granicami Polski. To nowoczesny, zdigitalizowany koncept łączący ofertę eobuwie.pl i MODIVO. Zamiast fizycznej ekspozycji produktów na klientów czekają tablety i ekrany multimedialne oraz nowoczesne przymierzalnie.

Z ich poziomu klienci mają możliwość domówienia bezpośrednio do przymierzalni innego rozmiaru danego produktu czy koloru. Ich dodatkowym atutem jest też możliwość sterowania oświetleniem – wnętrze daje poczucie prywatności i komfortu mierzenia.

Pandemia wpłynęła także na nasze podejście do działań wizerunkowych i zainspirowała nas do poszukiwania nowoczesnych form przekazu, dopasowanych do aktualnej sytuacji. Dlatego w marcu podjęliśmy się wydarzenia, jakiego w Polsce jeszcze nie było – pokaz mody online Supervision Fashion Show, stworzony w co-brandzie eobuwie.pl i MODIVO, podczas którego zaprezentowano kolekcję na sezon wiosna-lato 2021. Projekt miał międzynarodowy charakter i globalny zasięg. Transmisja pokazu odbyła się na stronach MODIVO i eobuwie.pl, w mediach społecznościowych, a także dostępna była na kilkunastu rynkach zagranicznych.

Jeszcze w grudniu 2021 r. udało nam się uruchomić nowe centrum logistyczne w Bukareszcie. Obiekt o powierzchni 15 tys. m kw. będzie obsługiwał kluczowe dla naszej firmy rynki na południu Europy: Rumunię, Bułgarię i Grecję. Przestrzeń dystrybucyjno-logistyczna w Rumunii jeszcze bardziej usprawni procesy obsługi rynków w tej części Europy. Dzięki niemu klienci mieszkający w Bukareszcie szybciej otrzymają zamówione produkty. W ramach usługi Next Business Day, będzie to możliwe już następnego dnia.

Jakie mają Państwo plany rozwoju na ten rok, szczególnie w zakresie omnichannelowego podejścia do sprzedaży?

Obserwujemy zmieniające się zwyczaje konsumentów, a jednocześnie dzięki zaawansowanym technologiom jesteśmy w stanie rozwijać nasze usługi właśnie w modelu omnichannel. Dzięki temu klienci mogą elastycznie wybierać najbardziej odpowiadającą im formę zakupów.

Między innymi z tego powodu powstał unikalny koncept łączący asortyment eobuwie.pl i MODIVO, który zapewnia dostęp do szerokiej oferty obuwia, akcesoriów i odzieżowych marek. Poza tym, że klienci mogą kompletować pełne stylizacje to uruchomiliśmy wygodną usługę R&C (z ang. Reserve and Collect, czyli zarezerwuj i odbierz), którą w 2022 roku będziemy rozwijać i proponować klientom w nowych lokalizacjach. W planach jest także dalsza ekspansja usługi esize.me, która obecnie dostępna jest na dla klientów 5 europejskich rynkach w aplikacji mobilnej.

Wracając jeszcze do rynków zagranicznych, które z nich są dla Państwa najbardziej lukratywne oraz na których nowych zamierza się Państwo pojawić?

Naszym celem nadrzędnym jest budowanie i umacnianie pozycji lidera sprzedaży butów, odzieży i akcesoriów na terenie CEE. Jednym z kluczowych dla nas rynków są Czechy, gdzie od 2004 roku prowadzimy sprzedaż online, i tak jak wspomniałem, w minionym roku uruchomiliśmy w Pradze pierwszy stacjonarny sklep zagraniczny. Nie wykluczamy również dalszego rozwoju w krajach, gdzie mamy już ugruntowaną pozycję, tj. na Słowacji, Węgrzech i Rumunii.

Jak będą Państwo wzmacniać szybką dostawę na tak wielu rynkach? Wspominał Pan o centrum logistycznym w Rumunii. Czy przewidują Państwo inwestycje w kolejne centra?

W związku z dużą popularnością szybkich i wygodnych zakupów online konsumenci chcą jak najszybciej otrzymywać swoje zamówienie. Stąd dynamiczny rozwój trendu q-commerce, czyli szybkiej sprzedaży. Nasza spółka nie jest na te oczekiwania obojętna – wręcz przeciwnie.

Bardzo zależy nam na zmianach, które pozytywnie wpływają na doznania zakupowe naszych klientów. Dlatego też pracujemy nad nowymi rozwiązaniami, które przyspieszą dostawy. Oferujemy klientom coraz to nowe możliwości, jak na przykład usługa Next Business Day, czyli dostawa zamówionego produktu już następnego dnia. Nie byłoby to możliwe bez silnego nacisku na rozwój systemów logistycznych i centrów dystrybucji.

Kilka tygodni temu uruchomiliśmy wspomniane centrum w Rumunii. Obiekt o powierzchni 15 tys. m kw. będzie obsługiwał kluczowe dla firmy rynki na południu Europy: Rumunię, Bułgarię i Grecję. Nasze plany zakładają zwiększenie przestrzeni użytkowej nawet do 50 tys. m kw. Spółka kontynuuje także rozbudowę obiektów logistycznych w Zielonej Górze. Te i potencjalne nowe inwestycje w regionie CEE mają na celu przygotować nas na wzrost i zwiększenie skali biznesu, jaką w najbliższych latach planujemy osiągnąć.

Rozmawiała Urszula Szewczyk

Tags: Wywiad
ShareTweet

Podobne artykuły

„Nasi klienci odchodzą od przyzwyczajeń covidowych” – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała
Centra handlowe

„Nasi klienci odchodzą od przyzwyczajeń covidowych” – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble
Centra handlowe

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble

Omnichannelowa rewolucja w CCC: „Ważne jest dla nas, aby łączyć światy online i offline” – mówi Jakub Grzelak, CCC
Centra handlowe

Omnichannelowa rewolucja w CCC: „Ważne jest dla nas, aby łączyć światy online i offline” – mówi Jakub Grzelak, CCC

„Przyspieszamy działania po pandemicznej rzeczywistości” – mówi Michał Kaleta, Wyjątkowy Prezent
Centra handlowe

„Przyspieszamy działania po pandemicznej rzeczywistości” – mówi Michał Kaleta, Wyjątkowy Prezent

Grzegorz Mroczek Cream property Advisors
Centra handlowe

„Cały rynek przechodzi transformację modelu biznesowego i musi szybko dostosować działalność pod wymogi klientów” – mówi Grzegorz Mroczek, Cream

Przemysłąw Lutkiewicz, LPP
Centra handlowe

„Przywróciliśmy funkcjonowanie ok. 25 proc. naszych salonów stacjonarnych na Ukrainie” – mówi Przemysław Lutkiewicz, LPP

Następny artykuł
Nowa lokalizacja sklepu Ochnik w Atrium Copernicus

Nowa lokalizacja sklepu Ochnik w Atrium Copernicus

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version