W tym roku sieć Lidl została doceniona w sumie w 25 krajach, otrzymując także wyróżnienie Top Employer Europe.
Założony 30 lat temu Top Employers Institute to globalna instytucja zajmująca się certyfikacją wyróżniających się warunków pracy. Poprzez swój program umożliwia firmom ocenę i poprawę warunków pracowniczych. W tym roku Top Employers Institute wyróżnił ponad 1 857 Top Employers w 123 krajach na 5 kontynentach.
Najlepsi dla pracowników
Firmy, które otrzymały certyfikat Top Employers, dbają o to, aby ich pracownicy znajdowali się w centrum działań biznesowych. Oferują też członkom swoich zespołów sprzyjające środowisko pracy. Top Employers Institute analizuje organizacje na podstawie przekazanych zgłoszeń, tzw. dobrych praktyk HR. Zgłoszenie obejmuje 6 obszarów HR oraz 20 szczegółowych zagadnień, takich jak np. strategia personalna, środowisko pracy, pozyskiwanie talentów, uczenie się, dobra atmosfera pracy oraz różnorodność i integracja.
Bycie w gronie Top Employers kolejny rok z rzędu to potwierdzenie, że objęta przez nas strategia personalna jest słuszna. Naszym pracownikom oferujemy kompleksowe szkolenia i programy rozwojowe, stosujemy politykę otwartej informacji zwrotnej, nagradzamy ich pracę atrakcyjnym wynagrodzeniem oraz gwarantujemy szereg dodatkowych benefitów. Orientacja na pracowników jest szczególnie istotna w tak dynamicznym środowisku, jakim jest handel detaliczny. Cieszymy się, że nasza praca w obszarze kształtowania i ciągłego doskonalenia strategii personalnej została również doceniona przez niezależną instytucję – mówi Marta Florczak, Członek Zarządu Lidl Polska.
Przeczytaj także: Lidl wyróżniony Blix Awards
Co to znaczy być Top Employer?
Lidl Polska od lat przyciąga kandydatów bardzo atrakcyjnymi warunkami pracy i wysokimi zarobkami – wyższymi niż średnie płace w handlu. Ponadto swojej załodze sieć gwarantuje szeroki pakiet benefitów pozapłacowych, takich jak prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie grupowe, karta Multisport, szkolenia oraz wyprawka „dla maluszka” i pierwszoklasisty. Prowadzi także bezpłatny Program Wsparcia Pracowników, w ramach którego mogą oni skorzystać z pomocy psychologa, prawnika i doradcy finansowego. Lidl Polska promuje równość płacową kobiet i mężczyzn oraz awanse wewnętrzne. Od września wszyscy pracownicy oraz ich bliscy mogą poszerzać swoje kompetencje, dzięki bezpłatnemu dostępowi do eTutor. Jest to platforma do samodzielnej nauki języków obcych online.
Biorąc pod uwagę rok pełen wyzwań, który ponownie wpłynął na przedsiębiorstwa na całym świecie, sieć Lidl Polska nadal udowadnia, że utrzymanie dobrych praktyk HR w miejscu pracy jest dla niej priorytetem. Nieustannie stawia czoła wyzwaniom zmieniającego się miejsca pracy i bez wytchnienia dąży do tego, aby pozytywnie wpływać na życie swoich pracowników – komentuje David Plink, CEO Top Employers Institute.
Informacje o Lidl:
Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy oraz w USA. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 30 krajach istnieje w przybliżeniu 11.550 sklepów tej marki, a w Polsce około 800.