Łącznie blisko 20.000 różnych produktów będą mogli kupić taniej klienci hiper- i supermarketów Carrefour w całej Polsce. Sieć wychodząc naprzeciw zmianom ustawowym, obniżyła ceny produktów objętych 5-procentową stawką VAT. Podjęła także decyzję o dołączeniu do nich blisko 1000 kolejnych. Klienci sklepów własnych tej marki odczują zmianę od 1 lutego.
W sklepach własnych Carrefour od 1 lutego będą obowiązywać niższe ceny na asortyment objęty dotychczas 5% stawką VAT. Działanie to jest zgodne z założeniami rządowej Tarczy Inflacyjnej 2.0 Tarcza czasowo wprowadza zerową stawkę podatku na wybrane produkty pierwszej potrzeby.
Ponad 18 500 produktów objętych obniżką VAT
Obniżka VAT obejmie ponad 18 500 produktów dostępnych w sieci Carrefour. W nowych cenach, znajdą się m.in. warzywa i owoce, wędliny i mięsa, olej, nabiał czy pieczywo. Dodatkowo sieć Carrefour podjęła decyzję o obniżce i utrzymaniu konkurencyjnych cen na blisko 1000 kolejnych produktów. Carrefour postawił na te, które klienci wybierają najczęściej podczas swoich zakupów. Wśród nich znajdują się m.in. produkty z kategorii kosmetyków, chemii domowej czy pozostałych produktów spożywczych nie objętych obniżką VAT.
Gwarancja cen na wiele produktów od 2020 roku
Zmiany wprowadzane od lutego stanowią zarazem rozwinięcie długofalowych działań Carrefour na rzecz zapewnienia klientom zakupów w przystępnych cenach. Na początku 2020 roku Carrefour Polska zdecydował o wprowadzeniu gwarancji niezmiennych cen na 150 produktów marki własnej. Była to odpowiedź na trudną sytuację gospodarczą związaną z pandemią koronawirusa.
Przeczytaj także: Carrefour Drive poszerza zasięg
Wśród produktów objętych gwarancją niezmiennej ceny znalazły się najbardziej potrzebne produkty spożywcze, takie jak kasze, mąka, cukier, nabiał, a także higieniczne, m.in. papier toaletowy czy ręczniki papierowe. Dodatkowo w 2021 roku ruszyła długofalowa kampania „Ceny niskie jak dawniej”. W jej ramach można było kupić w atrakcyjnej cenie m.in. produkty znanych marek dostawców, produkty marki Carrefour, a także artykuły ekologiczne, regionalne i lokalne. Promocje na produkty sięgały 30%, a często nawet ponad 40%.
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa. Pod jej szyldem działa w Polsce ponad 900 sklepów. Punkty działają w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.