Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Ile wydamy na tegoroczną Wielkanoc? BADANIE

Jak wynika z badania przeprowadzonego na potrzeby raportu Santander Consumer Banku ,,Polaków Portfel Własny: wiosenne wyzwania 2022”, co piąty Polak wyda na przygotowania do Wielkanocy między 401 a 500 zł (19 proc.)

przez Redakcja
13 kwietnia 2022
w Centra handlowe
0
Ile wydamy na Wielkanoc 2022? Pisanki wielkanocne w koszyku zakupowym na sianie

Ile wydamy na Wielkanoc 2022?

Podobne artykuły

Sportowe marki wzmacniają ofertę Focus Mall Zielona Góra

VRG nastawia się na dobre pierwsze półrocze

PRCH: W kwietniu obroty i odwiedzalność centrów handlowych były wyższe niż przed pandemią

Triumph otworzył salon w CH Nowe Czyżyny

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble

Tegoroczna Wielkanoc odbędzie się w Polsce pod znakiem inflacji. Santander Consumer Bank przeprowadził badania, w których sprawdził, ile Polacy wydadzą na tegoroczną Wielkanoc. Okazało się, że w odpowiedziach ankietowanych słychać echo inflacji. Uderza ona głównie w osoby z najniższymi dochodami. Większość seniorów i osób zarabiających do 2 tys. zł netto chce przeznaczyć na świąteczne przygotowania nie więcej niż 300 zł.

Wielkanoc 2022 r. – na co przeznaczymy najwięcej?

Przeważająca część wydatków będzie przeznaczona na żywność. Niestety często nie zostaje ona spożyta w całości w czasie świąt. Większość z nas nie przyznaje się do wyrzucania jedzenia (deklaruje to zaledwie 5 proc. ankietowanych). W wielu domach co roku jednak pojawia się problem dotyczący tego, co zrobić z nadmiarowym jedzeniem. Większość Polaków (31 proc.) stwierdza, że zazwyczaj niespożyte potrawy zamraża.  Z kolei co szósty dzieli się nimi z rodziną lub znajomymi.

Ile wydamy na tegoroczną Wielkanoc?

Jak dowodzi badanie Santander Consumer Banku zrealizowane na potrzeby raportu ,,Polaków Portfel Własny: wiosenne wyzwania 2022” na przygotowania do Świąt Wielkanocnych większość z nas wyda w tym roku między 401 a 500 zł (19 proc.). W tej grupie jest najwięcej 30- i 40-latków (kolejno 28 i 25 proc.). Widać jednak, że Polacy znacznie ograniczają wielkanocne wydatki. Wpływ na to zapewne ma obecna i prognozowana inflacja. Aż 18 proc. ma nadzieję zmieścić się w kwocie od 201 do 300 zł. 12 proc. nawet od 101 do 200 zł. Na małe koszty liczą zwłaszcza seniorzy powyżej 60-tego roku życia. Aż 42 proc. osób z tej grupy deklaruje, że na przygotowania do Wielkanocy wyda nie więcej niż 300 zł. Taką nadzieję mają też respondenci z dochodami do 2 tys. zł netto (57 proc. z nich nie zamierza przeznaczać na święta więcej niż 300 zł). Co ciekawe, chęć do minimalizowania wielkanocnych wydatków w równym stopniu dotyczy kobiet i mężczyzn. Nie więcej niż 300 zł na te święta ma zamiar przeznaczyć kolejno 36 i 37 proc. z nich.
Przeczytaj także: Biedronka będzie przyjmować butelki bezzwrotne
W odpowiedziach ankietowanych słychać echo inflacji – komentuje Magdalena Grzelak, Rzecznik Prasowy z Santander Consumer Banku. – Mimo że tradycyjnie najbardziej oszczędzać chcą osoby starsze i otrzymujące najniższe wypłaty, chęć choćby drobnego zminimalizowania wydatków związanych z Wielkanocą widać u większości ankietowanych, niezależnie od płci, wieku czy uzyskiwanych dochodów. Więcej najprawdopodobniej wydadzą tylko najlepiej zarabiający z pensją wielkości od 7 tys. zł netto w górę. Co trzeci z nich wyda na przygotowania do Wielkanocy od 801 do 1000 zł (35 proc.).

Nadmiarowe jedzenie najczęściej zamrażamy

Santander Consumer Bank zapytał Polaków również o to co zazwyczaj robią z nadmiarowym jedzeniem, które zostaje po świętach. Jak wynika z zebranych danych jedynie 5 proc. Polaków przyznało się do wyrzucania pozostałych po świętach potraw. Jedzenie jednak często zalega w zamrażarkach (31 proc. wskazań) lub trafia do rodziny czy znajomych (17 proc). Ponadto 8 proc. przygotowuje na bazie świątecznych smakołyków nowe dania, a 3 proc. przekazuje niespożytą żywność potrzebującym.

Kto przyznaje się do wyrzucania świątecznego jedzenia?

Do wyrzucania jedzenia najczęściej przyznaje się najmłodsza grupa wiekowa. Postępuje tak co piąta osoba w wieku 18-29 lat (19 proc.). Częściej zdarza się to także mężczyznom niż kobietom (9 proc. w porównaniu do 1 proc.). Panie z kolei są bardziej chętne do tego, żeby dzielić się pozostałymi potrawami z rodziną lub znajomymi (23 vs 9 proc. panów).
Niechęć do marnowania żywności jest najsilniejsza u starszego pokolenia. Wśród osób powyżej 60-tego roku życia, żadna nie zadeklarowała, że jedzenie trafia do śmietnika lub do kompostownika. Seniorzy najczęściej albo starają się zjeść wszystko w czasie świąt (42 proc. wskazań) albo korzystają z zamrażarki (29 proc.).
Przed marnowaniem żywności w czasie świąt wielkanocnych mogą nas uchronić nowoczesne produkty bankowe, takie jak Visa TurboKARTA – mówi Marta Michałków, Starszy Menadżer Ds. Marketingu I Rozwoju Produktów Kartowych z Santander Consumer Banku. – Umożliwia ona 3 proc. zwrotu za zamówienie jedzenia przez internet lub na miejscu w restauracji, co może być dobrą opcją dla tych, którzy są zbyt zajęci, żeby gotować w te święta i jednocześnie chcą ograniczyć nadmierne kupowanie jedzenia. To dobra alternatywa również dla najmłodszych, którym z racji szybkiego trybu życia, nieprzemyślane zakupy żywnościowe zdarzają się najczęściej. Karta dodatkowo pomaga w oszczędzaniu. Korzystając z niej można uzyskać do 360 zł zwrotu rocznie za wybrane zakupy – dodaje.
Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku – banku od kredytów w ankiecie telefonicznej, przeprowadzonej przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w marcu 2022 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków. Próba n = 1000.
Tags: Santander Consumer Bank
ShareTweet

Podobne artykuły

Sportowe marki wzmacniają ofertę Focus Mall Zielona Góra
Centra handlowe

Sportowe marki wzmacniają ofertę Focus Mall Zielona Góra

VRG nastawia się na dobre pierwsze półrocze
Centra handlowe

VRG nastawia się na dobre pierwsze półrocze

PRCH: W kwietniu obroty i odwiedzalność centrów handlowych były wyższe niż przed pandemią
Centra handlowe

PRCH: W kwietniu obroty i odwiedzalność centrów handlowych były wyższe niż przed pandemią

Triumph otworzył salon w CH Nowe Czyżyny
Centra handlowe

Triumph otworzył salon w CH Nowe Czyżyny

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble
Centra handlowe

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble

Galeria Chełm podsumowuje pierwsze dwa lata działalności
Centra handlowe

Galeria Chełm podsumowuje pierwsze dwa lata działalności

Następny artykuł
Przypinki YES "Slava Ukraini" i "Putin idi na ch..." biżuteria YES wojna na Ukrainie

"Putin idi na ch..." i "Slava Ukraini" - marka YES stworzyła nową biżuterię

Najnowsze informacje

Sportowe marki wzmacniają ofertę Focus Mall Zielona Góra

VRG nastawia się na dobre pierwsze półrocze

PRCH: W kwietniu obroty i odwiedzalność centrów handlowych były wyższe niż przed pandemią

Triumph otworzył salon w CH Nowe Czyżyny

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble

Answear.com z przychodami o 44 proc. większymi rdr. w I kw. 2022 r.

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version