Sieć dyskontów niespożywczych Action prezentuje dobre wyniki skonsolidowane za pierwszy kwartał roku obrotowego 2022. Action odnotował 42% wzrost sprzedaży, w porównaniu do tego samego okresu w poprzednim roku. Od początku 2022 r. Action otworzył 15 sklepów w Polsce i ma w planach kolejne otwarcia.
Action podsumowuje wyniki w I kw. 2022 r.
Od stycznia Action otworzył w Polsce 15 sklepów oraz centrum dystrybucyjne w Bieruniu. Na początku maja firma uruchomiła kolejne trzy markety: w Żaganiu, Jaśle oraz Rumi. Przy czym sklep Action w Rumii to najbardziej wysuniętą na północ placówkę w kraju. Łącznie Action otworzył w Polsce już 190 sklepów i planuje kolejne otwarcia. Firma zatrudnia w Polsce obecnie ponad 2500 osób i z każdym nowym sklepem ta liczba rośnie.
Przeczytaj także: Wojna w Ukrainie a działalność Action
Model biznesowy Action odnosi sukcesy dzięki kulturze organizacyjnej, związanej głęboko z naszymi podstawowymi wartościami. Jako zespół, pracownicy Action dążą do codziennego doskonalenia, usuwania zbędnych kosztów i zapewniania wydajności, koncentrując się na prostocie i standaryzacji procesów. Zawsze mamy na uwadze naszych klientów i dążymy do zapewnienia im jak najatrakcyjniejszych warunków zakupów oraz oferty produktów przyjaznych dla środowiska. Te nieustanne wysiłki umożliwiają nam dalszy rozwój, pomimo skomplikowanej sytuacji gospodarczej w Europie – mówi Sławomir Nitek, dyrektor generalny Action Polska.
Wzrost sprzedaży w Europie
W pierwszym kwartale 2022 roku Action osiągnął w Europie skonsolidowaną sprzedaż netto w wysokości 1,8 mld euro. Jest to wynik o 42% wyższy niż w pierwszym kwartale 2021 roku. Wzrost sprzedaży według danych porównywalnych (LFL) wyniósł 27,7%. To odzwierciedla mniejszy wpływ pandemii w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.
Ation zamierza ograniczyć emisję CO2
Action może być głównym graczem w procesie zaopatrywania konsumentów w bardziej zrównoważone produkty, które charakteryzują się dobrą jakością oraz niską ceną. Będąc wiodącą siecią dyskontów uważamy za swój obowiązek ciągłą pracę nad ulepszaniem naszej oferty i łańcucha dostaw oraz zmniejszenie ich negatywnego wpływu na środowisko. Również w 2021 roku poczyniliśmy postępy w dalszej realizacji naszych planów dotyczących obiegu zamkniętego w celu zmniejszenia śladu węglowego popularnych artykułów i zwiększenia ich cyrkularności. W 2022 r. plany te będą gotowe dla całej naszej oferty – wyjaśnia Sławomir Nitek.