W europejskich strukturach Action zaszły zmiany. Sławomir Nitek objął stanowisko dyrektora regionalnego na Polskę, Czechy oraz Austrię. Do jego zadań będzie należało wsparcie rozwoju sieci dyskontów niespożywczych na tych rynkach.
Sławomir Nitek jest związany z siecią Action od marca 2019 roku. Dołączył do zespołu jako dyrektor generalny i członek zarządu polskiego oddziału holenderskiej firmy. W ciągu ponad trzech lat brał udział w dynamicznym rozwoju sieci w na terenie Polski. W tym otwarciu dwóch centrów dystrybucyjnych w Osłej i Bieruniu, a także uruchomieniu około 170 sklepów.
Przeczytaj także: Omnichannelowa rewolucja w CCC
Nowe stanowisko niesie ze sobą odpowiedzialność, a zarazem obietnicę nowych wyzwań i dalszego rozwoju. Dlatego jestem niezmiernie zadowolony, że mogę kontynuować moją karierę zawodową zajmując się ekspansją Action na kolejnych, dobrze rokujących rynkach. Wierzę, że doświadczenie zdobyte w budowaniu ogólnopolskich struktur Action zaowocuje kolejnymi sukcesami w postaci poszerzania zasięgu sieci na terenie Czech oraz Austrii – mówi Sławomir Nitek, dyrektor regionalny Action.
Wcześniej, Sławomir Nitek był przez 16 lat związany z duńską siecią dyskontów spożywczych Netto. Przez ostatnie 9 lat pełnił w nich funkcję dyrektora operacyjnego i odpowiadał za funkcjonowanie wszystkich sklepów na terenie kraju. Przed tym obejmował stanowisko dyrektora HR. Nitek był także menadżerem w Banku Zachodnim WBK S.A. (obecnie Santander). Pracował w firmach doradczych: Hay Group (obecnie KornFerry), Kolaja&Partners i Ernst&Young (obecnie EY). Łącznie ma ponad 21 lat doświadczenia na stanowiskach kierowniczych.
Możliwości kariery w Action
Jak informuje Action szybka ekspansja sieci dyskontów niespożywczych stwarza wiele możliwości mobilności i promocji wewnętrznych. Również na poziomie poszczególnych sklepów. Na nowych i rozwijających się rynkach otwieranie kolejnych placówek Action ułatwia wykorzystanie potencjału pracowników poprzez awanse.
W całej sieci Action w 2021 r. odnotowano 2 178 awansów wewnętrznych. To element realizacji polityki zrównoważonego rozwoju firmy. W 2022 r. firma Action ma nadal zwiększać możliwości promocji. Ma się to odbywać poprzez przegląd i aktualizację wewnętrznych zasad, kontynuację i rozszerzenie programu zarządzania talentami obejmującego kierowników sklepów i ich asystentów oraz stworzenie wyraźnych ścieżek kariery dla pracowników marketów, podkreślających potencjalne etapy rozwoju w organizacji.