„Zakupy na siódemkę” to nazwa akcji informacyjnej krakowskiego centrum miejskiego Bonarka. Ma ona pomóc w klientom w zaplanowaniu, a także bezpiecznym robieniu zakupów.
Hasło akcji nawiązuje do szkolnej „szóstki” – najwyższej z możliwych ocen. My jednak dokładamy wszelkich starań, aby zakupy w Bonarce były jeszcze lepsze: czyli na „siódemkę”. Dlatego postawiliśmy na informację i edukację. Dzięki praktycznym wskazówkom pomagamy naszym klientom nie tylko dobrze zaplanować zakupy, ale przede wszystkich zadbać o kwestie bezpieczeństwa – podkreśla cytowana w komunikacie prasowym Katarzyna Kasprzak, Marketing Manager Bonarki.
W związku z faktem, iż bezpieczeństwo zakupów pozostaje priorytetem, „siódemkę” praktycznych porad Bonarki otwierają właśnie kwestie związane z bezpiecznymi zakupami. Chodzi o słynną już zasadę DDM (Dystans – Dezynfekcja – Maseczka), która zachęca klientów do zasłaniania nosa i ust, czy utrzymania dystansu społecznego.
Bonarka udostępnia maseczki
Klienci Bonarki mogą pobrać darmowe maseczki wykorzystując aplikację sApport lub infopunkt. Ponadto w wybranych dniach i godzinach na terenie galerii obecne będą hostessy, które będą wręczać maseczki osobom, którzy zgubili lub zniszczyli własną. Została także zwiększona liczba ochrony przy wejściach, która będzie sprawdzać czy klienci wchodzący do centrum mają maseczki. Klienci galerii będą również mogli skorzystać z bezdotykowych dyspenserów z płynem dezynfekującym.
W kontekście bezpieczeństwa sanitarnego podkreślamy także to, że Bonarka ma dużą powierzchnię i przestronne, bardzo dobrze zaprojektowane pasaże. To o wiele bardziej sprzyja komfortowi i unikaniu tłumów, niż w innych obiektach handlowych i miejscach publicznych – podkreśla Jakub Zdebelak, dyrektor Bonarki.
W komunikacie prasowym przypomniano, że Bonarka, jako pierwsza galeria handlowa w Polsce, otrzymała w maju ubiegłego roku Certyfikat Zgodności COVID-19. Za przestrzeganie najwyższych światowych standardów bezpieczeństwa w czasie pandemii obiekt uhonorowała niezależna szwedzka organizacja SAFE Shopping Centers.
W Bonarce każdego dnia dbamy o to, aby zapewnić naszym klientom bezpieczne zakupy. Stosujemy wszystkie możliwe środki ochrony centrum i zapewniamy środki ochrony osobistej. Pracownicy i ochrona codziennie apelują, aby w ramach dbałości o bezpieczeństwo stosować prawidłowo maseczki ochronne zarówno w sklepach, jak i na terenie całej galerii. Wiele jednak zależy od poczucia odpowiedzialności każdej z osób odwiedzających centrum. Dlatego edukujemy i apelujemy o wspólną odpowiedzialność – szczególnie w okresie świątecznych zakupów – podkreśla dyrektor Bonarki.
Eko-rady
W akcji „Zakupy na siódemkę” Bonarka zwraca także uwagę na kwestie planowania zakupów i logistyki. Radzi klientom, aby przed wizytą w centrum zrobili listę rzeczy, które chcą kupić oraz sklepów, które zamierzają odwiedzić. W „siódemce” porad znalazł się również apel o to, by unikać pośpiechu, a także zakupów w godzinach szczytu.
Nie zabrakło również porad „eko”. Bonarka zachęca, aby na zakupy docierać komunikacją miejską, a także eliminacji plastiku podczas zakupów.
Wśród wskazówek klienci znajdą również informacje, aby niepotrzebnie nie dotykać towarów, zwłaszcza nieopakowanej żywności oraz płacić bezdotykowo.
Zobacz też: Bonarka będzie czynna dłużej
O Bonarka
Bonarka to wielofunkcyjne centrum miejskie, powstałe na obszarze 19 ha poprzemysłowych terenów dawnych zakładów chemicznych w krakowskiej dzielnicy Podgórze. Na ponad 92 tys. mkw powierzchni użytkowej znajduje się 230 punktów handlowo-usługowych i restauracji, w tym Auchan, Media Expert, TK Maxx oraz kino Cinema City – jeden z największych multipleksów kinowych w Polsce. Do dyspozycji klientów jest bezpłatny parking, mogący pomieścić 3200 samochodów. Ponadto na terenie Bonarki znajduje się jeden z pierwszych na świecie ośrodków edukacyjno-wychowawczych w centrum handlowym: „Siemacha Spot”.
Właścicielem Bonarki jest NEPI Rockcastle Sp. z o.o. a zarządcą Apsys Polska S.A.