ZPPHiU monitoruje odwiedzalność w centrach handlowych na terenie całego kraju. Organizacja podaje swoje dane na temat odwiedzalności galerii handlowych, odbiegające od tych prezentowanych przez Polską Radę Centrow Handlowych. ZPPHiU opiera ocenę korzystając z raportów Proxi cloud i danych pozyskanych od członków organizacji. Podsumowanie października nie pozostawia wątpliwości: do wielu galerii nie wróciła ponad połowa klientów. Jest za to bezpiecznie.
Podsumowaliśmy wyniki października 2021 r., odnosząc je do roku 2019. Potwierdzamy bardzo widoczny spadek odwiedzalności centrów handlowych w całym kraju. Te spadki są niewiele mniejsze niż w zeszłym roku, ale nadal nie da się ukryć, że zmiana wobec trafiku sprzed pandemii, jest znacząca – ocenia Zarząd ZPPHiU.
ZPPHiU: Spadki odwiedzalności w centrach handlowych
Jak podaje w swoim komunikacie ZPPHiU spadki odwiedzalności w centrach handlowych w całej Polsce są dwucyfrowe. Według organizacji oscylują między kilkanaście a nawet kilkadziesiąt procent mniej wizyt niż przed pandemią. Minus 75 proc. to rekord tego zestawienia. ZPPHiU podaje, że o skali zjawiska świadczy fakt, że tylko jedno centrum handlowe w Polsce osiągnęło wynik wyższy niż w 2019 roku i to zaledwie o kilka procent. Jest to wyjątek w skali całego kraju. Wszystkie pozostałe zmonitorowane przez organizację obiekty zanotowały wyniki ujemne. Spadła również liczba unikalnych klientów – w tej konkurencji na minusie są wszystkie galerie monitorowane przez ZPPHiU.
Przeczytaj także: ZPPHiU o ewentualnym lockdownie
Tłumy w galeriach handlowych są wspomnieniem. Zmiana w zachowaniach konsumenckich jest wyraźna – klienci przychodzą do sklepów świadomie, skoncentrowani na konkretnych zakupach. Mając swój precyzyjny cel, nie zbaczają z zaplanowanych ścieżek. Mniejsza liczba klientów przekłada się na ich zwiększone bezpieczeństwo – to pozytyw, jaki dostrzegamy w tych trudnych czasach – komentuje Zarząd ZPPHiU.
ZPPHiU: „Część klientów będzie przenosiła zakupy do sieci”
Według ZPPHiU obserwacja spadków odwiedzalności w listopadzie, pogłębiająca się w kolejnych tygodniach wskazuje, że część klientów zapewne ponownie będzie przenosiła niektóre zakupy do sieci. Organizacja podaje, że zwracają na to uwagę jej członkowie na bieżąco śledzący ruch klientów w ich sklepach. Będziemy uważnie obserwować dynamikę tego procesu, zwłaszcza w szczególnie ważnym dla handlu okresie ostatniego tygodnia listopada oraz w grudniu.
Przeczytaj także: ZPPHiU o podziale przychodów z ecommerce
W przekonaniu przedsiębiorców zrzeszonych w ZPPHiU rozważanie kolejnych ograniczeń dla handlu w centrach jest nieuzasadnione. Równocześnie za wskazane uznają zaostrzenie kontroli przestrzegania zasad reżimu sanitarnego i ponawianie apeli do klientów o przestrzeganie obowiązujących przepisów.
O ZPPHiU
Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług zrzesza ponad 150 firm, w których zatrudnienie znajduje ponad 200 tysięcy pracowników.