Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Zimowe wyprzedaże w cieniu pandemii – prognozy Newbridge

Zmienia się nie tylko sam krajobraz wyprzedażowy, ale też konsument, który robi podczas wyprzedaży zakupy

przez Blanka Dżugaj
7 stycznia 2022
w Centra handlowe
0
Fot. materiały prasowe

Fot. materiały prasowe

Rozpoczął się jeden z najgorętszych okresów dla centrów handlowych. W tysiącach sklepów w całej Polsce wystartowały zimowe wyprzedaże. Wyczekiwany przez konsumentów sezon obniżek czeka jednak sporo zmian, zapowiadają handlowcy.

Mimo rosnącej fali zachorowań na koronawirusa gabinet Mateusza Morawieckiego nie zdecydował się na zamknięcie galerii handlowych. Nie oznacza to jednak, że sezon zimowych wyprzedaży przebiegnie tak, jak w czasach przed pandemią.

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Pandemia sprawiła, że wiele marek zmieniło podejście zarówno do samych wyprzedaży, jak do sezonowych akcji promocyjnych. W zeszłym roku mieliśmy już tego przedsmak – zauważa Marta Drzewiecka, dyrektor w firmie Newbridge, która ma w swoim portfolio 6 obiektów handlowych w Polsce.

Brak jednego scenariusza

Jak zmieniło się podejście firm? W lecie wiele sklepów zrezygnowało z długich wyprzedaży i postawiło na krótkie i stosunkowo duże obniżki, które miały szybko „upłynnić” towar.  Dla kontrastu, jesienią Black Friday przekształcił się z maksymalnie tygodniowej akcji w trwające przez cały listopad mniejsze promocje. Także rozpoczynający się właśnie sezon zimowych wyprzedaży może zaskoczyć. Jak zaznacza Marta Drzewiecka, próżno jednak szukać w tym jednego scenariusza zmian dla całego rynku.

Jeszcze kilka lat temu sezon był bardzo jednorodny. Przeceny w sklepach miały kilka odsłon, zwykle 2-3, a do tego trwały ponad 1,5 miesiąca – od 27 grudnia do połowy lutego. W większości sklepów wyprzedaże wyglądały podobnie, miały też zbliżone scenariusze. Już dziś jednak widać, że zimowe przeceny zapowiadają się inaczej, są zdecydowanie bardziej zindywidualizowane – mówi przedstawicielka Newbridge.

Co to oznacza w praktyce? Każda marka rozegra sezon wyprzedaży według indywidualnego, najbardziej korzystnego dla siebie scenariusza. W efekcie, obok tradycyjnego, progresywnego schematu wyprzedaży, kiedy to ceny spadają stopniowo np. od 30 do 70 proc., pojawiają się inne modele.

Należy się spodziewać np. stałych przecen przez cały sezon, które nie ulegną pogłębieniu np. na poziomie 30-40 proc. lub krótkich, trwających 2-3 tygodnie intensywnych akcji wyprzedażowych zaczynających się od wysokiego pułapu obniżki nawet rzędu 40-50 proc. Zdecydowanie więcej pojawi się także akcji boundle, czyli oferujących np. drugi produkt taniej, a także akcji wykorzystujących rabaty dostępne np. w aplikacjach internetowych sklepów stacjonarnych – mówi Marta Drzewiecka. 

Przeczytaj także: Centra handlowe dochodzą do siebie po lockdownach

Ewolucja konsumenta

Zmienia się jednak nie tylko sam krajobraz wyprzedażowy, ale też konsument, który robi na nich zakupy. 2-3 godzinne zakupy zamieniane są dziś w szybki, maksymalnie godzinny shopping, który wypełniają zaplanowane wizyty w sklepach. Wielu konsumentów wybierając się na przeceny robi to dziś z myślą o konkretnych markach, a nawet konkretnych produktach, wcześniej znalezionych w sklepie stacjonarnym lub internetowym. To jedna, ale nie jedyna zmiana.

Wyprzedaże były przez lata sezonem dla „window shopperów”. Wiele osób wpadało do centrum handlowego pospacerować, pooglądać witryny i dopiero pod wpływem impulsu zrobić zakupy. Obecnie trend ten się odwrócił. „Window shopping” jest praktycznie w zaniku, bo klient przychodząc do centrum doskonale już wie, gdzie szukać okazji i na jakie przeceny może liczyć – jest przygotowany. Pod tym względem, Polacy stali się smart shopperami, także na wyprzedażach – mówi Marta Drzewiecka.

Niezmienna jednak jest popularność wyprzedaży, czemu sprzyja ewolucja zachowań konsumenckich. Wśród kupujących dominują dziś dwie grupy: price sensitive oraz price&value shopperzy. Pierwsi z nich kierują się głównie ceną, drudzy natomiast szukają niskiej ceny, ale i dobrej jakości kupowanych rzeczy.

O firmie Newbridge Poland

Newbridge Poland to spółka założona w 2015 roku przez międzynarodową grupę Somerston, skupiająca się na inwestowaniu w centra handlowe typu ‘convenience’ oraz parki handlowe. Obecnie w portfolio Newbridge Poland znajduje się 6 obiektów handlowych w Polsce: Centrum Nowe Czyżyny w Krakowie, Centrum Nowe Bielawy w Toruniu, Centrum Nowa Górna w Łodzi oraz Parki Handlowe Newbridge, zlokalizowane w Grodzisku Mazowieckim, Włocławku i Namysłowie. Więcej informacji: newbridge.com.pl

Tags: centra handlowe
ShareTweet

Podobne artykuły

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?
Centra handlowe

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?
Centra handlowe

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?
Centra handlowe

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger  w Designer Outlet Warszawa
Centra handlowe

Oferta dziecięca Tommy Hilfiger w Designer Outlet Warszawa

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów
Centra handlowe

Pięciu nowych najemców dołącza do Galerii Mokotów

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki
Centra handlowe

Salony Agata nie zwalniają tempa. Znany projektant w kampanii marki

Następny artykuł
Rosną przychody VRG

Rosną przychody VRG

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version