Stava jako jedna z pierwszych firm na rynku dowozów jedzenia udostępnia narzędzie do zgłaszania uwag przez sygnalistów. Dzięki współpracy z platformą WeMoral.com, wszystkie osoby, które są świadome jakichkolwiek incydentów związanych z funkcjonowaniem Stava mogą je zgłaszać anonimowo oraz pod pełną ochroną tzw. dyrektywy UE o sygnalistach.
17 grudnia 2021 roku weszła w życie dyrektywa UE o sygnalistach. Do tego dnia powinna być gotowa także polska ustawa, wciąż nie weszła jednak ona pod obrady sejmu. Wiceminister rodziny i polityki społecznej zapowiedział, że ostateczna wersja projektu ustawy powinna być gotowa w styczniu. Dalsze prace mają być natomiast prowadzone w I kwartale 2022 roku. Mimo tego opóźnienia, niektóre polskie firmy postanowiły nie czekać na interpretację przepisów przez polskich legislatorów i wdrożyć z własnej inicjatywy rozwiązanie, które pozwala anonimowo i pod pełną ochroną zgłaszać tzw. sygnalistom uwagi na temat funkcjonowania firmy i jej oddziałów. Jedną z nich jest Stava.
Ambicja stania się liderem transparentności
W Stava od samego początku dbamy o jakość świadczonych przez nas usług. Dlatego też tak cenne są dla nas wszelkie uwagi na temat funkcjonowania naszej firmy i oddziałów franczyzowych. Dbamy o najwyższe standardy, zatem postanowiliśmy z wyprzedzeniem wdrożyć odpowiednie rozwiązania dla sygnalistów, które pozwolą nam stać się je szcze lepszym pracodawcą i usługodawcą oraz anonimowo zgłaszać wszelkie uwagi. Mamy świadomość, że nie mamy obowiązku prawnego, aby już teraz wdrożyć platformę dla sygnalistów, jednakże od zawsze mamy ambicje bycia liderem rynku, także w aspekcie transparentności – mówi Paweł Aksamit, prezes Stava S.A.
Przeczytaj także: Stava pozyskała ponad 3 mln zł od inwestorów
Osoby, które mają wiedzę o jakichkolwiek incydentach w funkcjonowaniu Stava S.A. lub oddziałów franczyzowych firmy mogą zgłaszać je poprzez stronę stava.wemoral.com. Każde zgłoszenie zostanie odpowiednio przeanalizowane i skierowane do odpowiedniego działu w firmie, aby wnikliwie rozpatrzyć każdą uwagę.
Anonimowo i pod ochroną
Stava postanowiła skorzystać z rozwiązań oferowanych przez WeMoral.com, aby wdrożyć bezpieczne i anonimowe rozwiązanie, które zapewni maksymalny poziom ochrony sygnalistów, zgodnie z unijną dyrektywą. WeMoral.com gwarantuje pełną zgodność z przepisami UE oraz bezproblemowe wdrożenie narzędzia, które jest gotowe do użycia od pierwszego dnia. Oferuje anonimowy kanał zgłoszeniowy dla każdej organizacji.
Bardzo się cieszymy, że Stava skorzystała z rozwiązania WeMoral.com, wyznaczając tym samym standardy etyczne w branży dowozów jedzenia w Polsce. Nasze rozwiązanie jest zgodne z dyrektywą o sygnalistach jak i z obecnym projektem polskiej ustawy. Samo narzędzie zostało wdrożone w firmie Stava bezproblemowo w ciągu jednego dnia. Jako neutralny, zewnętrzny dostawca, WeMoral.com zapewnia całkowicie anonimowy kanał zgłoszeniowy – mówi Damian Sawicki, Co-Founder WeMoral Sp. z o.o.
O firmie Stava
Stava to jeden z liderów na rynku dowozów jedzenia w Polsce. Ma 49 oddziałów w 44 miastach i kilka kolejnych w trakcie uruchamiania. Oddziały Stava zatrudniają ponad 1000 kierowców, którzy obsługują kilkaset restauracji i sklepów w całym kraju. Firma otworzyła również oddział centrali w Niemczech i przygotowuje się do rozwoju sieci również w tym kraju.