Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
  • NEWSY
  • Wywiady
  • Centra handlowe
  • Parki handlowe
  • E-commerce
  • Franczyza
  • Food
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Retail Journal
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

„Chcemy, by klienci mieli sklep Pepco jak najbliżej swojego domu” – mówi Aleksandr Cikaidze, Pepco

Sklepy powstają nie tylko w dużych miastach, ale też w mniejszych miejscowościach

przez Radosław Święcki
21 października 2021
w Wywiady
1
Aleksandr Cikaidze, dyrektor sprzedaży regionu Północ w Pepco

Aleksandr Cikaidze, dyrektor sprzedaży regionu Północ w Pepco

Zdarzają się sytuacje, gdzie aktywnie poszukujemy nowych lokalizacji. Zasadniczo jednak inwestorzy zabiegają o naszą obecność w obiektach handlowych, ponieważ przyciągamy klientów i jesteśmy atrakcyjnym najemcą – mówi w rozmowie z Retail Journal Aleksandr Cikaidze, dyrektor sprzedaży regionu Północ w Pepco.

Radosław Święcki: Ile salonów sprzedaży liczy obecnie Pepco?

Podobne artykuły

„Nasi klienci odchodzą od przyzwyczajeń covidowych” – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble

Omnichannelowa rewolucja w CCC: „Ważne jest dla nas, aby łączyć światy online i offline” – mówi Jakub Grzelak, CCC

„Przyspieszamy działania po pandemicznej rzeczywistości” – mówi Michał Kaleta, Wyjątkowy Prezent

„Cały rynek przechodzi transformację modelu biznesowego i musi szybko dostosować działalność pod wymogi klientów” – mówi Grzegorz Mroczek, Cream

Aleksandr Cikaidze: W Polsce mamy obecnie 1090 placówek, a w całej Europie niemal 2500. Te liczby jednak ciągle zwiększają się, ponieważ nieustannie rozwijamy sieć sklepów zarówno w kraju, jak i za granicą.

Nasza sieć sklepów obejmuje dzisiaj 15 państw europejskich: jesteśmy w Bułgarii, Czechach, Chorwacji, Estonii, Litwie, Łotwie, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii, na Węgrzech i we Włoszech. Ostatnio do grona państw dołączyła Hiszpania i Austria, a na wiosnę 2022 planowane jest otwarcie pierwszych sklepów w Niemczech.

Pandemia przyniosła wzrost obrotów o 60 proc.

Sporo tego. Proszę powiedzieć, czy to państwo aktywnie poszukują nowych lokalizacji, czy też to wynajmujący zabiegają o waszą obecność w swoich obiektach?

Wszystko zależy od okolicy, istniejących warunków. Dokładnie analizujemy rynek i słuchamy klientów, również w zakresie planowania nowych sklepów. Zdarzają się sytuacje, gdzie aktywnie poszukujemy nowych lokalizacji, współpracujemy z lokalnymi przedsiębiorcami, tam gdzie nie ma dobrze rozwiniętego rynku deweloperskiego. Zasadniczo jednak inwestorzy zabiegają o naszą obecność w obiektach handlowych, ponieważ przyciągamy klientów i jesteśmy atrakcyjnym najemcą. Każda lokalizacja sklepu jest oczywiście poprzedzona analizą wielu danych. Stawiamy na różnego rodzaju formaty handlowe: około 25 proc. sklepów otwieramy w centrach, 35 proc. – w budynkach wolnostojących, 40 proc. – w retail parkach. Otwieramy sklepy nie tylko w dużych miastach, ale też w mniejszych miejscowościach, liczących poniżej 10 tysięcy mieszkańców. Chcemy, by klienci mieli sklep Pepco jak najbliżej swojego domu.

Rozmawiamy w czasie, gdy liczba zakażeń w koronawirusem przekroczyła w Polsce 5 tysięcy, dotarła do nas czwarta fala pandemii. Jak pandemia do tej pory wpłynęła na wyniki sprzedaży Pepco?

Obserwujemy uważnie rynki, analizujemy sytuację i widzimy, że nasi klienci chętnie przychodzą do sklepów, ponieważ są blisko ich domów, wygodnie zaaranżowane, oferują szeroki asortyment produktów w dostępnych cenach, oraz pomoc profesjonalnej obsługi. W kwartale kwiecień-czerwiec, który częściowo przypadł na poprzednią falę pandemii, przychody sieci Pepco wykazały wzrost o 60 proc. w porównaniu do ubiegłego roku, a w ciągu całego, ostatniego roku otworzyliśmy ponad 300 nowych sklepów stacjonarnych w Polsce i innych krajach Europy, co świadczy o silnej pozycji naszej sieci.

Kolekcje i wystrój planuje się z dużym wyprzedzeniem

Czy to właśnie okres wiosenny jest dla państwa najlepszy pod względem sprzedaży, czy też może najlepsze wyniki osiągacie w okresie początku roku szkolnego bądź świąt Bożego Narodzenia?

Cykl sprzedaży i wprowadzania nowych kolekcji jest oczywiście sprzężony z rozmaitymi okazjami, świętami i zwyczajami naszych klientów. Zarówno nowy rok szkolny, jak i święta wyznaczają naturalny cykl sprzedaży. W asortymencie ubrań oczywiście kolejne pory roku powodują zmiany kolekcji. Czas wiosny i jesieni wiąże się ze zmianą wystroju wnętrz i klienci oczekują nowych artykułów w tym obszarze. Wszystkie te okoliczności zawsze uwzględniamy, planując z dużym wyprzedzeniem nasze działania.

Jak zamierzają państwo rozwijać swoją ofertę w najbliższym czasie?

Szeroka oferta naszych sklepów to wynik wsłuchiwania się w potrzeby naszych klientów oraz intensywnej pracy naszych specjalistów – dlatego model sprzedaży i rozwoju Pepco jest tak skuteczny, ale też ciągle zmienia się w odpowiedzi na oczekiwania rynku, klientów. Asortyment Pepco obejmuje głównie odzież dla dzieci i dorosłych, artykuły dekoracyjne, akcesoria kuchenne, łazienkowe, produkty do sprzątania i organizacji, kosmetyki, zabawki i produkty edukacyjne, artykuły papiernicze, produkty sezonowe i kolekcje na licencji (np. Disney, Marvel). Ostatnio poszerzyliśmy naszą ofertę, wprowadzając na przykład nowe marki w kategoriach, w których jakość i wytrzymałość są niezwykle ważne – jak akcesoria kuchenne Peter Cook. Uzupełniamy również ofertę odzieży dla dzieci i dorosłych o produkty wykonane z bawełny organicznej. W samym sklepie również zaszły zmiany – powiększona została strefa przemysłowa, dodaliśmy regały przeznaczone na prezentację produktów do domu. Wykorzystaliśmy też wolne przestrzenie w sklepie, np. słupy, na których zawiesiliśmy półki i panele ścienne do ekspozycji drobnych akcesoriów. Od października nowe sklepy otwieramy w nowym brandingu.

Dodatkowo, by być jeszcze bliżej naszych klientów, uruchomiliśmy właśnie możliwość zakupu produktów Pepco przez internet – można skorzystać z najpopularniejszych platform zakupowych w Polsce.

Więcej: Zakupy w Pepco, teraz także przez internet

Powiedzmy na koniec nie o tym co się działo, a o tym, co dziać się będzie. Jakie macie państwo plany rozwoju na te ostatnie miesiące 2021 roku i początek 2022 roku?

Obecnie realizujemy konkretne działania dotyczące otwarcia w 2022 roku kolejnych kilkudziesięciu, wielu relokacji i modernizacji istniejących lokali. Muszę tu podkreślić, że w ostatnim roku otworzyliśmy w Polsce 74 nowe sklepy. W skali Europy te liczby są dużo większe, gdyż łącznie otworzyliśmy w tym roku ponad 300 sklepów.

Rozmawiał Radosław Święcki

Tags: Pepco
ShareTweet

Podobne artykuły

„Nasi klienci odchodzą od przyzwyczajeń covidowych” – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała
Centra handlowe

„Nasi klienci odchodzą od przyzwyczajeń covidowych” – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble
Centra handlowe

„Branża herbaty bąbelkowej jest obecnie bardzo dochodowym biznesem” – mówi Jakub Woźniczka, Crazy Bubble

Omnichannelowa rewolucja w CCC: „Ważne jest dla nas, aby łączyć światy online i offline” – mówi Jakub Grzelak, CCC
Centra handlowe

Omnichannelowa rewolucja w CCC: „Ważne jest dla nas, aby łączyć światy online i offline” – mówi Jakub Grzelak, CCC

„Przyspieszamy działania po pandemicznej rzeczywistości” – mówi Michał Kaleta, Wyjątkowy Prezent
Centra handlowe

„Przyspieszamy działania po pandemicznej rzeczywistości” – mówi Michał Kaleta, Wyjątkowy Prezent

Grzegorz Mroczek Cream property Advisors
Centra handlowe

„Cały rynek przechodzi transformację modelu biznesowego i musi szybko dostosować działalność pod wymogi klientów” – mówi Grzegorz Mroczek, Cream

Przemysłąw Lutkiewicz, LPP
Centra handlowe

„Przywróciliśmy funkcjonowanie ok. 25 proc. naszych salonów stacjonarnych na Ukrainie” – mówi Przemysław Lutkiewicz, LPP

Następny artykuł
Zwyczaje zakupowe Polaków po dwóch lockdownach

Zwyczaje zakupowe Polaków po dwóch lockdownach

Zaloguj się, aby skomentować

Najnowsze informacje

Jak założyć sklep internetowy? Poznaj 10 praktycznych kroków

Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego? Te elementy uwzględnij w kosztorysie

Handel omnichannel – czym jest i jakie są najczęstsze błędy przy wprowadzaniu tej strategii?

Czy sąd może zmienić zawartą umowę z uwagi na inflację?

Spółka nieruchomościowa – czy aby na pewno wiemy, kto i co musi raportować?

Nadchodzą zmiany w opłacie reprograficznej – jak wpłyną na obrót elektroniką?

REKLAMA
ekoBiznes - Nowy serwis informacyjny

Śledź nas na:

Retail Journal

Wydawcą serwisu jest Tree Media Sp. z o. o. z siedzibą w Białymstoku, al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111. Nr NIP 5423437801, REGON 389496703, KRS 0000912533.

Informacje prawne

  • Regulamin Serwisu
  • Regulamin Konta
  • Regulamin Newslettera
  • Polityka Prywatności

Kategorie

  • Artykuł sponsorowany
  • Bez kategorii
  • Centra handlowe
  • E-commerce
  • Food
  • Franczyza
  • Najemcy
  • Newsy
  • Parki handlowe
  • Sylwetki
  • Wywiady
  • Kontakt

© 2021 retailjournal.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin konta
  • Regulamin newslettera
  • Regulamin serwisu
  • Strona główna
  • testowa

© 2021 retailjournal.pl

W ramach strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz w celach analitycznych. Szczegóły znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies. Za pomocą plików cookies zbierane są informację, które stanowią bądź mogą stanowić dane osobowe. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Go to mobile version